BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lach Anna
Tytuł
Banki dla ubogich
Źródło
Bank, 2006, nr 9, s. 56-57
Słowa kluczowe
Strategia obsługi klienta, Obsługa klienta, Sektor bankowy, Promocja usług bankowych, Dystrybucja usług
Customer service strategy, Customer service, Banking sector, Promotion of banking services, Services distribution
Abstrakt
Przeszło jedna trzecia gospodarstw domowych nie ma rachunku bankowego. Ci klienci są oczywiście do „wzięcia”, ale są trudni i bankom niechętni. Istnieją jednak sposoby na ich pozyskanie. Klient niezamożny nie chce lub nie może powierzyć bankowi swoich pieniędzy. Bardzo często jednak potrzebuje kredytu, a banki bardzo dbają o to, aby konsument, który wszedł do bazy, skorzystał także z innych produktów. Autor odwołuje się do przykładu prawdziwego banku dla ubogich – Grameen Banku, specjalisty od mikrofinansowania. Jego działalność opiera się na sąsiedzkich poręczeniach oraz na dawaniu środków na stworzenie warsztatu pracy. Przykład ten pokazuje, że warto szukać klienta tam, gdzie pozornie go nie ma. Do bankowości można go skusić tym, że najpierw pożyczy mu się pieniądze, a inne pomysły przyjdą później.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1230-9125
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu