BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Knap Ewa
Tytuł
Synergia typu finansowego efektem międzynarodowych przejęć przedsiębiorstw
Financial Synergy as an Effect of International Acquisitions
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 12, s. 37-45, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Synergia, Przejęcie przedsiębiorstwa, Fuzje i przejęcia
Synergy, Corporate acquisitions, Mergers and acquisitions
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Jednym z głównych motywów zawierania transakcji międzynarodowych przejęć przedsiębiorstw jest realizacja efektu synergii. Jest to przyrost użyteczności wynikający z łącznego działania dwóch przedsiębiorstw, które działały wcześniej oddzielnie. Wyróżnić można efekty synergii wynikające z umiędzynarodowienia, jak też efekty rynkowe i finansowe. Celem opracowania jest przybliżenie wybranej grupy efektów synergicznych - typu finansowego, tj. obniżenie kosztów pozyskania kapitału, korzyści podatkowe, dywersyfikacja ryzyka finansowego, wzrost możliwości zadłużania się.

The synergy effect remains one of the chief motives of popularity of corporate international mergers and acquisitions. This effect means that the performance of the combined enterprise exceeds that of the previously separate parts. Synergy effects may result from internationalisation, as well as, constitute market and financial ones.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Auerbach A. J., Reishus D., Taxes and Merger Decision, Lexington Books, Nowy Jork, Oksford 1996.
  2. Barbas C., Caussain J.-J., Howies K., Cross-Border Acquisitions in Europe: Some Practical Points to Overcome the Obstacles, "Acquisitions Monthly", maj 1992, s. 44-48.
  3. Betz G., Acquiring in Germany: Using Tax to Generate Value, materiały konferencyjne "Acquiring and Valuing in Germany", Londyn 1993.
  4. Caytas I.G., Mahari J.I., Im Banne des Investment Banking, Campus Verlag, Stuttgart 1998.
  5. Cooke T.E., International Mergers and Acquisitions, Lexington Books, Oksford, Nowy Jork 1998.
  6. Copeland T.E., Weston J.F., Financial Theory and Corporate Policy, Thomas Kral Editor, Reading 1992.
  7. Dertouzous J., Thorpe G., Management Turnover and Firm Performance, "Journal of Finance" 1982, nr 3, s. 67-73.
  8. Levy H., Sarnat M., Diversification, Portfolio Analysis and the Uneasy Case of Conglomerate Mergers, "Journal of Finance" 1970, nr 4, s. 765-802.
  9. Lewellen W.G., A Pure Financial Rationale for the Conglomerate, "Journal of Finance" 1971, nr2, s. 521-545.
  10. Modigliani F., Miller M.H., Corporate Income Taxes and the Cost of Capital: A Correction, "American Economic Review" 1963, nr 1, s. 433-443.
  11. Modigliani F., Miller M.H., The Cost of Capital, Corporation Finance and the Theory i Investment, "American Economic Review", 1958, nr3, s. 261-297.
  12. Muenster T., Kleine fusionieren besser, "Wirtschaftswoche" 2000, nr 17, s. 98-103.
  13. Ravenskraft D.J., Scherer P.M., Mergers, Sell-Offs, an Economic Efficiency, Metropolis, Waszyngton, 2002.
  14. Roll R., The Hubris Hypothesis of Corporate Takeover, "Journal of Business", nr 2/1988, s. 241-252.
  15. Sautter M.T., Strategische Analyse von Unternehmensakquisitionen. Entwurf und Bewertung von Akquisitionsstrategien, Schaeffer-Poeschel Verlag, Frankfurt 1999.
  16. Scholz J., Wert und Bewertung internationaler Akquisitionen, Gabler Verlag, Wiesbaden 2000.
  17. Seth A., Sources of Value Creation in Acquisition: An Empirical Investigation, "Strategic Management Journal" 1990b, nr 6/, 441-457.
  18. Seth A., Value Creation in Acquisitions: A Re-Examination of Performance Issues, "Review of Economics and Statistics" 1990a, nr 3, s. 368-375.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu