BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapera Krzysztof (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Informacyjne podstawy podejmowania decyzji marketingowych w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych
The Informational Bases for Marketing Decisions at Polish Companies in View of Empirical Research
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 720, s. 53-70, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Informacja marketingowa, Zarządzanie marketingowe, Przedsiębiorstwo
Marketing information, Marketing management, Enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu podjęto próbę scharakteryzowania zasobów informacji marketingowej polskich przedsiębiorstw. Praca została oparta na wynikach ogólnopolskiego badania przeprowadzonego z wykorzystaniem ankiety w postaci elektronicznej w okresie od 2 grudnia 2004 do 7 stycznia 2005 w Katedrze Marketingu AE w Krakowie. Badania przeprowadzono na losowo wybranej próbie 2177 firm mających dostęp do Internetu.

The purpose of this article is to attempt to describe the marketing information resources of Polish companies that are determinants of their market orientation, and together with this, the level of use of information technologies, which serve as a measure of the modernisation of market information systems. Due to the fact that the development of marketing functions should be reflected in company organisational structures, the author devotes some attention to this issue as well. This article is based on the results of a nation-wide survey, conducted using an electronic questionnaire at the turn of 2004/05 by the Marketing Department of the Cracow University of Economics. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dietl J., Orientacja marketingowa polskich przedsiębiorstw, „MBA" 1998, nr 2.
  2. Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, red. J. Altkorn, AE w Krakowie, Kraków 1999.
  3. Kohli A., Jaworski B.J., Market Orientation. The Construct, Research, Propositions, and Managerial Implications, „Journal of Marketing", April 1990, vol. 54.
  4. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Feiberg SJA, Warszawa 1999.
  5. Narver J., Slater S., The Effect of a Market Orientation on Business Profitability, „Journal of Marketing", October 1990, vol. 5.
  6. Репс J., Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  7. Strategie marketingowe, red. W. Wrzosek, SGH, Warszawa 2001.
  8. Zarządzanie marketingowe w sferze usług, red. A. Styś, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu