BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuciński Jacek
Tytuł
Maksymalizacja wartości firmy jako główny cel zarządzania poprzez Zrównoważoną Kartę Wyników
Źródło
Nasz Rynek Kapitałowy, 2005, nr 2, s. 34-37
Słowa kluczowe
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Strategiczna Karta Wyników, Zarządzanie strategiczne, Wartość dodana, Strategia zarządzania
Value Based Management (VBM), Enterprise value, Balanced Scorecard (BSC), Strategic management, Value added, Management strategy
Abstrakt
Koncepcja zarządzania wartością firmy (VBM) głosi, iż priorytetowym celem przedsiębiorstwa powinna być długookresowa maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa dla jego właścicieli przy minimalizacji ryzyka jej uzyskania, tzw. rynkowa wartość dodana. Zarządzanie wartością firmy jest specyficzną formą zarządzania strategicznego, co plasuje je w grupie rozwiązań opartych na koncepcji Zrównoważonej Karty Wyników (BSC-Balanced Scorecard) Roberta Kaplana i Dawida Nortona. Niestety ta prosta strategia nie jest powszechnie stosowana na rynku kapitałowym w Polsce.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-9711
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu