BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cichocka Izabela, Pieczonka Władysław
Tytuł
Struktura jakości produktów żywnościowych współczesnego polskiego konsumenta
Źródło
Problemy Jakości, 2004, nr 8, s. 13-18, bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja żywności, Preferencje konsumenta, Jakość produktów żywnościowych, Badania konsumenckie
Food consumption, Consumer preferences, Food quality, Consumer research
Abstrakt
Wyniki badań nad konsumenckimi preferencjami struktury jakości produktów spożywczych. Badania wykonano w pierwszej połowie 2003 roku metodą bezpośredniego wywiadu na ternie 6 miast Polski południowo-wschodniej: Krakowa, Lublina, Rzeszowa, Przemyśla, Krosna, Stalowej Woli.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Babicz-Zielińska E. (2000) Czynniki wpływające na wybór żywności. Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Konsument żywności i jego zachowania rynkowe". SGGW, Warszawa, s. 245-253.
  2. Baryłko-Pikielna N. (1983) Jakość żywności: badania krajowe - praktyka przemysłowa i oczekiwania społeczne. Przemysł Spożywczy, nr 3, s. 112-115.
  3. Bukała J., Cichocka L, Kędzior W., Pieczonka W. (2000) Konsumencka struktura jakości przetworów mięsnych jako kryterium segmentacji rynku. I Ogólnopolska Konferencja "Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości", Warszawa.
  4. Featherstone M. (2001) Koncepcje kultury konsumenckiej. W: Lambkin M., Foxall G., van Raaij F., Heilbrunn B. (red.). Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
  5. Gibson E. L., Wardle J. (1999) Approches experimentales pour 1'etude psychologique des choix alimentaires. Cahiers de Nutrition et de Dietetique, nr 3, s. 155-158.
  6. Grunert K.G. (2002) Current issues in the understanding of consumer food choice. Trends in Food Science and Technology, nr 13, s. 275-285.
  7. Kos C., Szwacka-Salmonowicz J. (1997) Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa.
  8. Kowrygo B., Górska-Warsewicz H., Ługowska K. (1997) Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. Żywność-Technologia-Jakość, nr 2, s. 51-59.
  9. Magnusson M.K. i inni (2001) Attitudes towards organie foods among Swedish consumers. British Food Journal, nr 3, s. 209-226.
  10. Marczak M. [2001] Jakość a użyteczność produktu. Problemy Jakości, nr 3, s. 12-14.
  11. Narojek L. (1993) Niektóre aspekty uwarunkowań zachowań żywieniowych. IŻŻ, Warszawa.
  12. Nelson P. [1974] Advertising as information. Journal of Political Economy, nr 82, s. 729-754.
  13. Nestle M. i inni (1998) Behavioral and social influences on food choice. Nutrition Reviews, nr 5, s. S50--S74.
  14. Noth W. (2001) Język artykułów użytkowych - podstawy semiotyki dóbr konsumpcyjnych. W: Lambkin M., Foxall G., van Raaij F., Heilbrunn B. (red.). Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
  15. Pieczonka W., Roborzyński M. (2000) The quality parameters of ewe milk products influencing the demand of different market segments. Annales Animal Science, nr 2, s. 241-251.
  16. Sagan A. (1998) Podejścia "makro" i "mikro" w badaniach znaczeń produktów i wartości konsumenckich. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 513, s. 73-88.
  17. Schafer R., Yetley E.A. (1975) Social psychology of food faddism. Journal American Dietetic Association, nr 2, s. 129-132.
  18. Szczucki C.M. (1970) Zakresy znaczeniowe podstawowych pojęć w kontroli jakości produktów mięsnych. Gospodarka Mięsna, nr l, s. 2-5.
  19. Sznajder M., Senauer B., Asp E., Kinsey J. (1998) Zmieniający się konsument żywności. Wyd. Horyzont, Poznań.
  20. Thompson G.D. (1998) Consumer demand for organic foods: what we know and what we need to know. American Journal of Agricultural Economics, nr 5, s. 1113-1118.
  21. Wandel M., Bugge A. (1997) Environmental concern in consumer evaluation of food quality. Food Quality and Preference, nr 1, s. 19-26.
  22. Williams P.R.D., Hammitt J.K. (2000) A comparison of organic and conventional fresh produce buyers in the Boston area. Risk Analysis, nr 5, s. 735-746.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu