BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela
Tytuł
Pracownicy polskich przedsiębiorstw jako adresaci działań personalnych
Employees in Polish Enterprises as Targets of Personnel-Oriented Activities
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2005, nr 3, s. 51-65, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polityka personalna, Zadowolenie z pracy, Pracownicy w przedsiębiorstwie
Human Resources Management (HRM), Personnel policy, Job satisfaction, Employees in enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono jakie ma znaczenie zadowolenie i satysfakcja pracownika z pracy w konkretnej firmie. Zdaniem autorki zadowolenie związane jest głównie z przynależnością do konkretnego zespołu pracowniczego lub organizacji, ma więc bardziej wymiar interdyscyplinarny, natomiast satysfakcja wymaga nie tylko odczuwania zadowolenia, ale także realizowania spełniających ambicje danego pracownika, zadań zawodowych. Odczuwanie satysfakcji zawodowej warunkują bowiem trzy następujące czynniki: - wiara w realność wytyczonego celu; - autozaufanie, czyli głęboka wiara we własne możliwości; - znajomość różnych sposobów osiągania celu.

The article probes the issue of employee contentment and job satisfaction, which have been shown to significantly influence the effectiveness of personnel-oriented activities in enterprises and the perception of employers in the eyes of employees. The article discusses the results of empirical research into employee satisfaction in medium-sized Polish enterprises in the food sector, including satisfaction derived from work in a specific company. The author presents the influence of work conditions on employee satisfaction, paying special attention to interpersonal relations and possibilities for professional and personal growth. The article describes how top-level managerial personnel in the analyzed companies perceives the role of various personnel-oriented activities, which in many cases have proven completely underestimated and are thus co-responsible for insufficient employee satisfaction. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Goliszewska D., [2002], Raport Specjalny: dobre miejsca pracy, "Profit. Gospodarka bez tajemnic", nr 1.
  2. Heskett J.L., Jones T.O., Loveman G.W., Sasser W.E., Schlesinger LA, [1994], Putting the service - profit chain to work, "Harvard Business Review", nr March-April.
  3. Penc J., [1997], Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
  4. WorkUSA(r)2002 - Weathering the Storm: A Study of Employee Attitudes and Opinions, www.watsonwyatt.com/research.
  5. Zarządzanie wartością firmy, praca zbiorowa pod red. A. Hermana, A. Szablewskiego, Poltext, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu