BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ligarski Mariusz J., Koczaj Karina
Tytuł
Jakie wymagania normy ISO 9001:2000 sprawiają trudności polskim przedsiębiorstwom?
Źródło
Problemy Jakości, 2004, nr 11, s. 24-33, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Audyt jakości, Zarządzanie jakością, Normy ISO 9001, Certyfikat jakości
Quality audit, Quality management, ISO 9001, Certificate of quality
Abstrakt
Podjęto próbę odpowiedzi na pytania o trudności jakie sprawiają polskim przedsiębiorstwom wymagania normy ISO 9001:2000, oraz czy wielkość organizacji i charakter jej działalności ma wpływ na te trudności. W tym celu poddano analizie wyniki 475 auditów, przeprowadzonych w okresie od lipca 2001 do lutego 2004 w przedsiębiorstwach, w których mają wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością w Bureau Veritas Quality Internationa (BVQI). Bezwzględnie największe trudności związane są z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji systemu zarządzania jakością.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ligarski M. J., Normy ISO serii 9000 w polskich organizacjach - historia i perspektywy, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie z. 12, Gliwice 2002, s. 153-159.
  2. PN-EN ISO 9001:2001.
  3. PN-EN ISO 9000:2001.
  4. PN-ENISO 9004:2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu