BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czarnecki Jerzy S.
Tytuł
Gry w organizacje
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 5, s. 11-14
Słowa kluczowe
Teoria organizacji, Przewaga konkurencyjna, Korporacje
Organisation theory, Competitive advantage, Corporation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja odmian modeli gier, na analogiach których oprzeć można funkcjonowanie organizacji: gra w klasy, bieg przez płotki, szachy, golf, a wreszcie gra społeczna innego rodzaju - koncert muzyczny. Modelowe przykłady odniesione są do szczególnej klasy organizacji, jakimi są korporacje biznesowe.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. L. Von BERTALANFFY, General System Theory: Foundations, Developments, Applications, George Brazilier, NY 1978.
  2. E. BONABEAU, The Perils of the Imitation Age, "Harvard Business Review", czewiec 2004, vol. 82, nr 6, s. 45-54.
  3. M. CROZIER i E. FRIEDBERG, Człowiek i System. Ograniczenia działania zespołowego, PWE, Warszawa 1982.
  4. J.S. CZARNECKI, Masa krytyczna, "Przegląd Organizacji", nr 10, 2006, s. 12-14.
  5. S. DIBB, Criteria Guiding Segmentation Implementation - Reviewing the Evidence, "Journal of Strategic Marketing" 1999 (nr 7), s. 107-129.
  6. M.K. DUFFY, D.C. GANSTER, M. PAGON, Social Undermining in the Workplace, "Academy of Management Journal", vol. 45, nr 2, 2002, s. 331-353.
  7. G. HOFSTEDE, The Poverty of Management Control Philosophy, "Academy of Management Review", lipiec 1978, vol. 3, nr 3, s. 450-461.
  8. J.A. LESSER, M.A. HUGHES, The Generalizability of Psychographic Market Segments Across Geographic Locations, "Journal of Marketing", vol. 50, styczeń 1986, s. 18-27.
  9. T. LEVITT, Innovative Imitation, "Harvard Business Review", wrzesień-październik 1966, vol. 44, nr 5, s. 63-70.
  10. A D. KATZ, R. KAHN, Common Characteristics of Open systems, [w:] F.E. EMERY (red.),Sterns Thinking, Penguin Modern Management Readings, Harmondsworth, Middlesex, England, 1969, s. 86-104.
  11. K. KOŹMIŃSKI i A. ZAWIŚLAK, Pewność i gra. Wstęp do teorii zachowań organizacyjnych, PWE, Warszawa 1982.
  12. D. MILLER, Architecture of Simplicity, "Academy of Management Review" 1993, vol. 18, nr 1, s. 119.
  13. J. PFEFFER, The Effect of Work Dispersion on Satisfaction, Productivity and Working Collaborativity: Evidence from College and University Faculty, "Administrative Science Quarterly", wrzesień 1993, s. 382-407.
  14. R. SEMLER, Managing without Managers, "Harvard Business Review", wrzesień-październik 1989, s. 76-84.
  15. F.W. TAYLOR, Principles o f Scientific Management, W.W. Norton £ Company, Inc, NY 1967.
  16. S.L. VARGO, R.F. LUSCH: Evolving to a New Dominant Logic for Marketing; "Journal of Marketing", styczeń 2004, vol. 68, nr 1, s. 1-17.
  17. M. WEBER, Economy and Society: An Outline of Interpretative Sociology, University of California Press, Berkeley and Los Angeles 1978, torn 2, rozdział XI, Biurokracja, s. 956-1006.
  18. R.C. WHITELEY, The Customer Driven Company. Moving from Talk to Action, Addison - Wesley Publishing Company, Reading, MA, 1991: Toolkit 1, s. 220-225, Toolkit 3, s. 231-234.
  19. M. WILLIAMSON, Emotions, reasons and behaviour: A search for the truth, "Journal of Consumer Behaviour", vol. 2, nr 2, grudzień 2002, s. 196-202.
  20. O.E. WILLIAMSON, The Institutions of Governance, AEA Papers and Proceedings, maj 1998, vol. 88, nr 2, s. 75-79.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu