BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gawron Iwona
Tytuł
Tworzenie wartości przedsiębiorstwa z perspektywy informacji o kliencie
Building Company Value from the Perspective of Information about Customers.
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1132, s. 93-102, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą
Słowa kluczowe
Tworzenie wartości, Zasoby informacyjne przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Informacja dla potrzeb zarządzania, Klient
Value creation, Enterprise information resources, Enterprise value, Information for management needs, Customer
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono znaczenie informacji w przedsiębiorstwie, zasoby informacji o kliencie, ich pozyskiwanie i wykorzystanie w praktyce.

Company's value and market position depends to a high degree on the positive, long-term relations with its customers. This is why companies earmark significant funds for developing those information sources that will help them identify their customers' tastes and preferences. This article draws the reader's attention to the fact that customers are no longer treated as a single target, but are perceived as an investment in the creation process of a company's value and future. The article also presents the use of customer information sources in Polish companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MT Biznes sp. z o.o., Konstancin-Jeziorna 2004.
  2. Czesiul I., Marketing partnerski na rynku dóbr przemysłowych, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 938, Wrocław 2002.
  3. Dobiegała-Korona B., Klient kapitałem przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona i A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
  4. Dychę J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  5. Evans J.R., Berman B., Principles of Marketing, McMillan, New York 1988.
  6. Flak O., Informacja to pieniądz, www.pracuj.pl/ (dostęp: 05.03.2006 r.).
  7. Karolak J., Udział w kliencie, "Modern Marketing" 2002, nr 7/8.
  8. Kwieciński M., Informacja w procesie zarządzania, [w:] Podstawy zarządzania, red. J. Fudaliński, M. Kwieciński, Wydawnictwo Antykwa, Kraków 2006.
  9. Nowacki R., Potrzeby informacyjne przedsiębiorstw i ich zaspokajanie, "Marketing i Rynek" 2004, nr 6.
  10. Olejniczuk-Merta A. red., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
  11. Sobolewska S., Zarządzanie wiedzą o kliencie źródłem wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiega-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu