BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maj Ireneusz
Tytuł
Wiedza organizacji a Homo symbolicus
Organization's Knowledge Versus Homo Symbolicus.
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1132, s. 159-173, rys., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą
Słowa kluczowe
Przepływ informacji, Wiedza, Informacja dla potrzeb zarządzania
Data flow, Knowledge, Information for management needs
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono problem wiedzy w kontekście organizacji, zarządzanie wiedzą w organizacji, wiedzę organizacji będącą wynikiem konsekwencji: syntaktycznych, semantycznych i pragmatycznych, a także koncepcję homo symbolicus.

The categories of knowledge and knowledge management have not been indisputably established. However, knowledge management should not be merely considered as yet another fashion or a new, lucrative activity area for advisory and consulting companies. Information processing obviously results in symmetry of information among organizations. On the other hand, asymmetry of knowledge is a fundamental attribute of organization's competitiveness in a postmodern age - in Bauman's sense. Therefore, a significant question arises in this framework: who is a subject and what is an object of organization's knowledge? (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bauman Z., Globalizacja, PIW, Warszawa 2000.
  2. Bauman Z., Ponowoczesnośćjako źródło cierpień, Wydawnictwo Sic, Warszawa 2000a.
  3. Brilman J., Les meilleures pratiques de mamgement, Editions d'Organisation, Paris 2000.
  4. Cameron K.S., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  5. Davenport T.H., Prusak L., Working Knowledge, How Organizations Manage Productivity, Made in America, Harward Business Scholl Press, Boston 1998.
  6. Giddens A., Nowoczesność i tożsamość, PWN, Warszawa 2002.
  7. Grudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.
  8. Maj I., Wstąp do systemowego opisu wiedzy organizacji, [w:] Koncepcje i narzędzia zarządzania informacją i wiedzą, red. E. Niedzielska, K. Perechuda, AE, Wrocław 2004.
  9. Maj I., Organization's Knowledge and its Categories - a System Approach, [w:] Information Management, red. B. Kubiak, A. Korowicki, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2005.
  10. McDermott R., Why Information Technology Inspired But Can't Deliver Knowledge Management, "California Management Review" 1999, nr 4.
  11. Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna, PWN, Warszawa 2001.
  12. Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzą w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  13. Probst G., Raub S., Romhardt K., Managing Knowledge, John Wiley & Sons, New York 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu