- Autor
- Stańczyk Sylwia
- Tytuł
- Wartości i praktyki wyróżniające organizacje wiedzy
Values and Practices Distinguishing over Knowledge Enterprise. - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1132, s. 205-213, tab., bibliogr. 21 poz.
- Tytuł własny numeru
- Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie wiedzą, Przewaga konkurencyjna, Wiedza, Kultura organizacji
Knowledge management, Competitive advantage, Knowledge, Corporate culture - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono wartości i praktyki istotne z punktu widzenia organizacji opartych na wiedzy oraz zaprezentowano ogólny model kulturowy wyróżniający powszechnie znane (ze względu na ponadnarodowy charakter i uznaną globalna markę) organizacje wiedzy.
The main purpose of this article is to show crucial values and practices from the Knowledge Enterprise point of view. The Knowledge Enterprise is the perspective of the enterprise which shows all knowledge-related activities, resources and issues. Generally known examples - in the meaning of international character and recognized, global brand-knowledge enterprise are used in this article. Its author assumed that specific values and organizational practices of international corporations determine their world wide development. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Fazlagić A., Jak powstaje wartość? Internet, 03.04.2006, http://cfo.cxo.pl/artykuly/47002.html
- Ciuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
- Güldenberg S., Eschenbach R., Organisatorisches Wissen und Lernen - erste Ergebnisse einer qualitativ - empirischen Erhebung, "Zeitschrift Führung + Organisation" 1996, nr 1.
- Internet, 07.04.2006: http://www.ibm.com/ibm/values/us/
- Koźmiński A. K., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2004.
- Liebeskind Porter J., Knowledge, Strategy and the Theory of the Firm, "Strategic Management Journal"1996, vol. 17 (Winter Special Issue).
- Likowski J.A., Ojciec i syn. Historia IBM, Instytut Administracji i Zarządzania, "Lektury Menedżera", Warszawa 1989.
- McGill M.E., Slocum J.W., Das intelligente Unternehmen. Wettbewerbsvorteile durchschnelle Anpassung an Marktbedürfnisse, Stuttgart 1996.
- Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa 2002.
- Niemczyk J., Organizacja ucząca się, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, red. K. Perechuda, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
- Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
- Prahalad C.K.. Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
- Rokita J., Organizacja ucząca się, Prace Naukowe AE, Katowice 2003.
- Senge P.M., Piąta dyscyplina, PWE, Warszawa 2002.
- Stańczyk-Hugiet E., Organizacja ucząca się, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu. Ku superelastycznej organizacji, red. R. Krupski, PWE, Warszawa 2005.
- Stańczyk S., Stańczyk-Hugiet E., Kultura organizacyjna - strategiczny zasób organizacji przyszłości, [w:] Management Forum 2020, SGH, Warszawa 2006 (w druku).
- Steward T., Intellectual Capital, Currency Doubleday, 1997.
- Strojny M., Kapitał intelektualny w cenie, Internet, 03.04.2006, http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=457
- Ulrich D., Tworzenie organizacji wokół umiejętności, [w:] Organizacja przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.
- Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol