BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wierzbiński Marcin
Tytuł
Specyfika systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwami internetowymi. Artykuł dyskusyjny
Źródło
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 2004, t. 25, nr 81, s. 131-147, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Informatyczne systemy rachunkowości
Accounting, Enterprise management, Information system of accounting
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem przedstawianego artykułu jest przede wszystkim wskazanie czynników sukcesu przedsiębiorstw internetowych oraz zasad konstrukcji systemu wspomagającego zarządzanie tego typu podmiotami z wykorzystaniem instrumentów rachunkowości zarządczej. W pierwszej części artykułu autor przedstawia okoliczności wzrostu, a następnie upadku przedsiębiorstw internetowych pod koniec dwudziestego wieku. W następnej części zostały poddane charakterystyce najważniejsze czynniki sukcesu dotyczące przedsiębiorstw działających w Internecie. Te dwie części stały się podstawą do wyznaczenia wskazówek dotyczących konstrukcji systemu wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwami internetowymi, który jest oparty na instrumentach rachunkowości zarządczej. W artykule autor prezentuje w jaki sposób ten system się zmienia oraz jakie instrumenty rachunkowości zarządczej są wykorzystywane w różnych etapach rozwoju przedsiębiorstw internetowych.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci Ch. L., Biznes internetowy. Strategie i modele. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  2. Brealey R.A., Myers S.A., Podstawy finansów przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  3. Coltman T., Devinney T.M., Latukefu A., Midgley D.F., E-Business: Revolution, Evolution or Hype. 2000/08/MKT
  4. Dubosson-Torbay M., Osterwalder A., Pigneur Y., E-Business Model Design, Classification and Measurements. April 2001, Thunderbird.
  5. Luehrman T.A., What's It Worth? A General Manager's Guide To Valuation, [w:] „Harvard Business Review". May-June 1997.
  6. Luehrman T.A., Using APV: A Better Tool for Valuing Operations, [w:] „Harvard Business Review". May - June 1997.
  7. Michalski M., Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG - Press, Warszawa 2001.
  8. Osterwalder A., Pigneur Y., An e-Business Model Ontology for Modeling e-Business. 15th Bled Electronic Commerce Conference e-Reality: Constructing the e-Economy, Bled, Slovenia, June 17 - 19, 2002.
  9. Pandya A., Dholakia N., B2C Crash as an Innovation Failure: Organization Learning from the Dotcom Debris. Journal of Electronic Commerce in Organizations, www.idea-group.com/iournals. July 2002.
  10. Piller F.T., Reichwald R., Möslein K., Mass Customization Based E-Business Strategies, SMS 20th Conference 2000, Vancouver, BC, Canada.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-4381
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu