- Autor
- Każarnowicz Barbara
- Tytuł
- Ubezpieczony po cichu
- Źródło
- Gazeta Bankowa, 2005, nr 12, s. 28-30
- Słowa kluczowe
- Ochrona konkurencji, Ochrona konsumenta, Sektor bankowy, Karty bankowe, Ubezpieczenia, Prawo
Competition protection, Consumer protection, Banking sector, Banking card, Insurances, Law - Firma/Organizacja
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Abstrakt
- Zmiana umowy o kartę płatniczą związanych z ubezpieczeniem mogły zostać wprowadzone jedynie na podstawie aneksu do umowy. Bank nie spełnił tego warunku. Banki naruszają obowiązek udzielenia konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Nie dano klientowe prawa wyboru, czy skorzysta z dodatkowej usługi ubezpieczeniowej. Po zmianach taryf opłat i prowizji klientom nie przedstawiono nowych wzorców umów. Na polskim rynku, konkluduje autorka artykułu, silniejszy narzuca stronie słabszej (klientowi) warunki takie, jakby to on był słabszym ogniwem.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0860-7613
- Język
- pol