BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Każarnowicz Barbara
Tytuł
Ubezpieczony po cichu
Źródło
Gazeta Bankowa, 2005, nr 12, s. 28-30
Słowa kluczowe
Ochrona konkurencji, Ochrona konsumenta, Sektor bankowy, Karty bankowe, Ubezpieczenia, Prawo
Competition protection, Consumer protection, Banking sector, Banking card, Insurances, Law
Firma/Organizacja
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Abstrakt
Zmiana umowy o kartę płatniczą związanych z ubezpieczeniem mogły zostać wprowadzone jedynie na podstawie aneksu do umowy. Bank nie spełnił tego warunku. Banki naruszają obowiązek udzielenia konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Nie dano klientowe prawa wyboru, czy skorzysta z dodatkowej usługi ubezpieczeniowej. Po zmianach taryf opłat i prowizji klientom nie przedstawiono nowych wzorców umów. Na polskim rynku, konkluduje autorka artykułu, silniejszy narzuca stronie słabszej (klientowi) warunki takie, jakby to on był słabszym ogniwem.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu