BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietrzak Joanna
Tytuł
Marka, głupcze
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 21, s. 19-21
Słowa kluczowe
Wizerunek banku, Wizerunek przedsiębiorstwa, Marka, Marka banku
Bank image, Company image, Brand, Bank brand
Abstrakt
Tworzenie silnych marek i rozszerzanie ich wpływu na nowe grupy odbiorców to wypróbowana taktyka budowania przewagi konkurencyjnej producentów zarówno dóbr konsumpcyjnych jak i przemysłowych. Zastanawiające jest, że metody, które sprawdziły się w branżach produkcyjnych były przez długi czas uznawane za nieodpowiednie dla branży finansowej. Zarządzanie takimi kategoriami, jak znaki handlowe, marka, czy własność intelektualna, do perfekcji opanowane przez producentów dóbr konsumpcyjnych, w sektorze finansowym nie znajdowało zrozumienia. Koniec ubiegłego wieku przyniósł przełom -Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy brokerskie zaczęły doceniać wartość marek i innych aktywów niematerialnych i stworzyły wiele nowatorskich rozwiązań, które, w przypadku takich instytucji jak UBS, HSBC czy Citibank, mogą służyć za modelowy przykład wykorzystania narzędzi marketingowych w sektorze finansowym. Również na polskim rynku jest wiele przykładów umiejętnego tworzenia pozycji rynkowej przy wykorzystaniu wyróżniającego wizerunku marek.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu