BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dolińska Małgorzata
Tytuł
Procesy uczenia w organizacji i aliansie strategicznym
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 1, s. 19-22, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Organizacje uczące się, Proces uczenia się, Alianse strategiczne
Learning organisations, Learning process, Strategic alliances
Abstrakt
Cechą charakterystyczną uczącej się organizacji jest jej otwartość na procesy uczenia się, które przebiegają u jej partnerów rynkowych, tj. klientów, dystrybutorów, dostawców, banki, firmy zajmujące się transferem innowacji, współpracowników aliansów strategicznych. W artykule omówiono takie zagadnienia jak: procesy organizacyjnego uczenia się, ucząca się organizacja, uczące się alianse strategiczne.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BUKOWITZ E.R., WILLIAMS R.L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Time, Prentice Hall, London 1999.
  2. DAVENPORT T.H., PRUSAK L., Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  3. DOLIŃSKA M., Zarządzanie wiedzą w uczącej się organizacji, "Organizacja i Kierowanie", nr 4 (102)/2000, s. 13-26.
  4. EDVISSON L., Developing Intellectual Capital at Skan-dia, "Long Range Planning", 1997, nr 3, vol. 30.
  5. MIKUŁA B., Procesy organizacyjnego uczenia, "Przegląd Organizacji", nr 12/2000, s. 22-26.
  6. MIKUŁA B., ĆWIKLICKI M., Integracyjna rola zarządzania wiedzą, "Przegląd Organizacji", nr 4/2001, s. 12-16.
  7. MIKUŁA B., ZIĘBICKI B., Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się, "Przegląd Organizacji", nr 5/2000, s. 11-14.
  8. MORRISON M., MEZENTSEFF L., Learning Alliances -A New Dimension of Strategic Alliances, "Management Decision", 35/5, 1997, s. 351-357.
  9. ROMANOWSKA M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  10. SENGE P., The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Random House, Canberra 1992.
  11. SLATER S.E., NARVER J.C., Market Orientation and the Learning Organization, "Journal of Marketing", 1995, July, vol. 59, s. 63-74.
  12. STROJNY M., Zarządzanie kapitałem intelektualnym. Ogólny zarys koncepcji, "Przegląd Organizacji", nr 7-8/2000, s. 16-19.
  13. STRATEGOR, Zarządzanie firmą. Strategie, Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  14. ZEMBURA R., Alianse strategiczne w koncepcji marketingu partnerskiego, "Marketing i Rynek", nr 12/2001, s. 12-18.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu