BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Filipiak Beata
Tytuł
Procedury tworzenia strategii finansowania jednostek samorządu terytorialnego
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 1, s. 31-34
Słowa kluczowe
Samorząd terytorialny, Finansowanie samorządu terytorialnego, Zarządzanie strategiczne, Zadania własne gminy
Local government, Local government financing, Strategic management, District own tasks
Abstrakt
Strategia finansowania zaliczana jest do grupy strategii cząstkowych. Stanowi spójną i realną wizję regulowania i kierowania pozyskiwaniem źródeł finansowania działalności bieżącej i inwestycyjnej jednostek samorządu terytorialnego oraz inwestowania ich w sposób przejściowy w składniki majątkowe o charakterze krótkoterminowym, jak i długoterminowym, w sposób pozwalający na realizację celu oraz kierunków rozwojowych zgodnych ze specyfiką tychże jednostek. W artykule omówiono siedem etapów budowy strategii finansowania wkomponowanej w budowę strategii ogólnej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. BIEŃ, W. BIEŃ, Kalkulacja ceny pieniądza w lokatach, pożyczkach i kredytach, Warszawa 1996, s. 13-30.
  2. Budżet władz lokalnych, red. S. OWSIAK, Warszawa 2002, s. 17.
  3. A. CHODYŃSKI, Zarządzanie rozwojem firmy jako realizacja strategii doskonalenia jakości organizacji, "Przegląd Organizacji" 2002, nr 2, s. 16.
  4. K. FABIAŃSKA, J. ROKITA, Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa 1986, s. 157-169.
  5. B. FILIPIAK-DYLEWSKA, Procedury budowy strategii finansowania zadań własnych gminy, WNUS, Szczecin 2002, s. 271-281.
  6. B. FILIPIAK-DYLEWSKA, A. SZEWCZUK, Finansowe i organizacyjne determinanty wzrostu konkurencyjności polskich miast i gmin, (w:) Ogólnopolska Konferencja Przedkongresowa PTE w Szczecinie pt. Konkurencyjność polskiej gospodarki, Szczecin 2000, s. 27-41.
  7. B. FILIPIAK-DYLEWSKA, A. SZEWCZUK, Zarządzanie strategiczne. Narzędzia, scenariusze, procesy, FnrzUS, Szczecin 2000, s. 296-297.
  8. G. GIERSZEWSKA, M. ROMANOWSKA, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 1994, s. 180.
  9. C.B. HANDY, Understanding Organisations, Penguin 1976, s. 14.
  10. M. MARCHESNAY, Zarządzanie strategiczne, Warszawa 1994, s. 160-161.
  11. Cz.S. NOSAL, Umysł menedżera, Wrocław 1993, s. 176.
  12. B. RICHARDSON, R. RICHARDSON, Business Planning, Second Edition, London 1993, s. 7-8, 11.
  13. A. ZALEWSKI, M. ZIÓŁKOWSKI, Strategie rozwoju gmin w Polsce, "Samorząd Terytorialny" 1997, nr 1-2, s. 45-55.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu