BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorzewska-Ramocka Ewa
Tytuł
Świadomość ekologiczna młodych konsumentów
Ecological Awareness among Young Consumers
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 4, s. 47-50, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu, Ochrona środowiska, Świadomość ekologiczna
Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics, Environmental protection, Ecological awareness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Współczesne przedsiębiorstwa muszą dbać o wspólne dla społeczeństwa wartości, np. o cele społeczne, w tym ekologiczne. Zaprezentowane w artykule wyniki badań młodych konsumentów, dotyczące ich stosunku do środowiska naturalnego, mogą stanowić dla przedsiębiorstw przesłankę tworzenia akceptowanych celów ekologicznych. Badania w formie ankiety audytoryjnej zostały przeprowadzone w roku akademickim 2001/2002 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1734 studentów ostatniego roku studiów dziennych, na kierunkach ekonomicznych 18 państwowych uczelni technicznych.

Modern enterprises should respect common social values including social targets such as ecological goals. The results of research carried out among young consumers concerning their attitude towards natural environment may constitute a good basis for the enterprises to determine socially accepted ecological goals.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davies D., Sztuka zarządzania finansami, PWN, Warszawa 1997.
  2. Gruszecki T., Teorie współczesnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002.
  3. Jurek M., Kornacka D., Aktualność teorii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2000 nr 5.
  4. Kamela-Sowińska A., Wartość firmy, PWE, Warszawa 1996.
  5. Pratley P., Etyka w biznesie, Gebethner & Ska, Warszawa 1998.
  6. Rybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, [w:] Etyka w biznesie, pod red. Borkowskiej B., Gałkowskiego J.W., Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2002.
  7. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu