BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Domański Tomasz
Tytuł
Nowy model hipermarketu : Strategie konkurencji przez jakość w nowoczesnym handlu wielkopowierzchniowym
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 1, s. 15-17
Słowa kluczowe
Hipermarkety, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji
Hypermarkets, Enterprise competitiveness, Competition strategy
Kraj/Region
Europa Zachodnia
Western Europe
Abstrakt
Strategie konkurencji przez jakość opierają się na stworzeniu nowej, bardziej innowacyjnej formuły sklepu wielkopowierzchniowego. Najnowsze strategie hipermarketów są próbą twórczego naśladownictwa głównych konkurentów, czyli wielkopowierzchniowych sklepów specjalistycznych i domów towarowych. W artykule przedstawiono ocenę sytuacji współczesnych hipermarketów. Zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak: "syndrom dinozaurów" czyli skazanie na nieuchronne wymarcie, eksport hipermarketów do krajów rozwijających się, cykl życia hipermarketu w krajach Europy Zachodniej, nowe spojrzenie na klienta (zwrot ku indywidualizmowi) oraz wprowadzanie innowacji umożliwiających większe upodobnienie się do filozofii działania wielkopowierzchniowych sklepów specjalistycznych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. En Allemagne, Real téste 1'hypermarché à la française, "LSA" nr 1843/15 1/2004, s. 35.
  2. D. BAUHAIN-ROUX, J. LACOEULIHE, Politique de design et stratégies de positionnement dans les enseignes de distribution, "Décisions Marketing" nr 17/Mais-Aôut 1999, s. 27.
  3. J. GARNIER, Carrefour Sénart, I'hyper qui joue les spécia-listes, "LSA" nr 1779/5, IX 2002, s. 64065.
  4. "LSA" nr 1709/8 II 2001, s. 2.
  5. "LSA" nr 1816/29 V 2003.
  6. "Marketing", Négocia nr 74/2002.
  7. "Marketing à la Une" nr 7/2002, s. 15.
  8. T. J. MARONICH, B. J. WALKER, The Dialectic Evolution of Retailing, George State University, Atlanta, 1974, s. 147, cyt. za: D. BAUHAIN-ROUX, J. LACOEULIHE, Politique de design et stratégies de positionnement dans les enseignes de distribution, "Décisions Marketing" nr 17/Mais-Aôut 1999, s. 27.
  9. J. PARIGI, L'hyper risque d'être victime du syndrôme du dinosaure - wywiad z Ph. Moatti, "LSA" nr 1766 z 2 maja 2002, s. 11.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu