BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lotko Aleksander
Tytuł
Klasyfikacje projektów informatycznych w kontekście ich efektywności
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 1, s. 38-40, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
System informacyjny przedsiębiorstwa, Technologia informacyjna, Efektywność, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Information system of enterprises, Information Technology (IT), Effectiveness, Enterprise competitiveness
Abstrakt
Zwrócono uwagę na problematykę wiarygodnej i kompleksowej oceny rzeczywistych efektów informatyzacji organizacji. Należy ona obecnie do najtrudniejszych i najpilniejszych zadań na polu matematyki finansowej. Dokonano rozróżnienia efektywności i wydajności w projektach informatycznych. Porównano trzy nurty oceny projektów informatycznych. Przedstawiono klasyfikacje projektów informatycznych ze względu na efektywność. Omówiono zależność między efektywnością systemów informatycznych a konkurencyjnością organizacji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. EDWARDS J., Jak tam, panie dyrektorze, z ROI informatyki (wyciąg z raportu Getronics, IDG Research i CXO), "CXO" 3/2003.
  2. FITZGERALD G., Evaluating Information Systems Projects: A Multidimensional Approach, "Journal of Information Technology" 11/1998.
  3. GRUCHMAN G., Między awangardą a standardem, CXO" 3/2003.
  4. JANOWSKI A.,Księgowość, kadry, informatyka, "CXO" 7/2003.
  5. JASZKIEWICZ A., Inżynieria oprogramowania, Helion, Gliwice 1997.
  6. KASPRZAK T., Biznes i technologie informacyjne. Perspektywa integracji strategicznej, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2003.
  7. KISIELNICKI J., Informatyczna infrastruktura zarządzania, PWN, Warszawa 1993.
  8. KUBAT M., Spodziewana zmiana akcentów, "CXO" 3/2003.
  9. LIN Ch., PERVAN G., A Review of IS-IT Investment Evaluation and Benefits Management Issues, Problems and Processes, [w:] W.V. GREMBERGEN (red.), Information Technology Evaluation Methods and Management, Idea Group Publishing, London 2001.
  10. LOTKO A., Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji w systemy informatyczne typu help desk, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2002.
  11. LOTKO A., Zarządzanie relacjami z klientem. Strategie i systemy, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2003.
  12. McNURLIN B., SPRAGUE R. H.,Information Systems Management in Practice, Prentice Hall, New Jersey 2000.
  13. PAŃKOWSKA M., Zarządzanie zasobami informatycznymi, Difin, Warszawa 2001.
  14. SEREFEIMIDIS G., A Review of Research Issues in Evaluation of Information Systems, [w:] W.V. GREMBERGEN (red.), Information Technology Evaluation Methods and Management, Idea Group Publishing, London 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu