BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koreleski Dariusz
Tytuł
Usługi noclegowe jako produkt agroturystyczny
Overnight Accommodation Services as an Agritourism Product
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 420-426, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Marka produktu, Produkt turystyczny, Agroturystyka, Zaplecze noclegowe turystyki
Product brand, Tourist product, Agrotourism, Tourism accommodation facilities
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy było zdefiniowanie pojęcia agroturystyki oraz identyfikacja jej produktu. Przeanalizowano bazę noclegową agroturystyki w Polsce oraz strukturę usług noclegowych świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne. Określono ponad to znaczenie i rolę markowości produktu agroturystycznego.

The paper deals with a problem of agritourism & its overnight accommodation services treated as an example of agritourism activity. Overnight accommodation services seem to be a kind of indicator of realization of agritouristic service due to the fact that it requires a minimum stay for two days on a farm including at least one meal (Bed & Breakfast). A standard of such agritouristic place to sleep in, as well as the form of attendance constitute an important issue reflecting the future demand. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Długołęcka M., Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania działalności agroturystycznej, Acta Scientiarum Polonorum 1-2, Warszawa 2002.
  2. Drzewiecki M., Agroturystyka, Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz 1995.
  3. Hilchey D., Agritourism in New York State: Opportunities & Challenges in Farm-Based Recreation & Hospitality. Farming Alternatives Program, Department of Rural Sociology, Cornell University 1993.
  4. Karbowiak K., Produkt w turystyce wiejskiej (istota, formy, kształtowanie), "Zagadnienia Doradztwa Rolniczego" 2002, nr 2.
  5. Majewski J., Budowanie produktów markowych w turystyce wiejskiej, [w:] Agroturystyka, FAPA, Warszawa 2000.
  6. Tyran E., Agroturystyka, czyli mieszczuchy na wsi, "Aura" 2003, nr 4.
  7. Wiatrak P., Wpływ agroturystyki na zagospodarowanie obszarów wiejskich, "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" 1996, nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu