- Autor
- Hopej Marian
- Tytuł
- Zarządzanie przez kluczowe wartości - zarys koncepcji
- Źródło
- Przegląd Organizacji, 2005, nr 2, s. 12-14, bibliogr. 7 poz.
- Słowa kluczowe
- Wartości niematerialne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Cele przedsiębiorstwa
Intangible asset, Enterprise management, Corporate objectives - Abstrakt
- Wartości kluczowe to stany docelowe, godne zarówno indywidualnych, jak i społecznych dążeń. Przykładami kluczowych wartości przedsiębiorstwa mogą być: ludzie jako źródło siły firmy, podejmowane przez nich wielkie wyzwania i ryzyko orz ich indywidualne inicjatywy. W artykule omówiono procedurę zarządzania przez kluczowe wartości oraz zagrożenia i korzyści związane z tego typu zarządzaniem.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- BLANCHARD K., O'CONNOR M., Zarządzanie przez wartości, Studio EMKA, Warszawa 1998.
- COLLINS J.C., PORRAS J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project, 2003.
- HOPEJ M., Megawartości przedsiębiorstwa a jego inno-wacyjność, [w:] J. SKALIK (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Zmiana a innowacyjność organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004.
- KRZYŻANOWSKI L., O podstawach kierowania organizacjami inaczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- LENCIONI P.M., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
- PFEFFER J., SUTTON R.I., Wiedza w działaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- SCHEIN E., Coming to a New Awareness of Organizational Culture, "Sloan Management Review" 1984, nr 25.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0137-7221
- Język
- pol