BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Caban Magdalena Joanna, Rewerski Tomasz
Tytuł
Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne u osób pracujących i bezrobotnych
Źródło
Polityka Społeczna, 2005, nr 2, s. 8-10, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Inteligencja emocjonalna, Kompetencje, Asertywność, Jakość pracy, Efektywność pracy, Komunikowanie interpersonalne, Bezrobocie, Postawy społeczne, Kompetencje społeczne
Emotional intelligence, Competences, Assertiveness, Quality of work, Work effectiveness, Interpersonal communication, Unemployment, Social attitudes, Social competences
Abstrakt
Osoby z wyższym poziomem inteligencji emocjonalnej są lepszymi pracownikami, pracują bardziej efektywnie i mają lepsze kontakty z ludźmi. Celem prezentowanych badań była próba odpowiedzi na pytanie, czy występują różnice między poziomem inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych w grupie eksperymentalnej i kontrolnej oraz czy zmienne te mają wpływ na podjęcie zatrudnienia. W badaniach zastosowano m.in. test INTE służący do pomiaru inteligencji emocjonalnej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cooper R., Sawaf A. (2000), EQ. Inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu, Studio Emka, Warszawa.
  2. Goleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań.
  3. Goleman D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.
  4. Ledoux J. (2000), Mózg emocjonalny, Media Rodzina, Poznań.
  5. Matczak A., Jaworowaka A. (2001), Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej. Podręcznik, Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa.
  6. Matczak A. (2001), Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Podręcznik, Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa.
  7. Segal J. (1997), Jak pogłębić inteligencję emocjonalną?, Jacek Santorski & Co, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-4729
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu