BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobańska Irena, Michalak Jan
Tytuł
Nowe metody dydaktyczne w procesie nauczania rachunkowości na poziomie uniwersyteckim - prezentacja eksperymentu realizowanego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
New accounting teaching methods at university level - presentation of an education of experiment at the Management Faculty of the University of Łódź
Źródło
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 2005, t. 26, nr 82, s. 207-218, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość, Edukacja, Szkolnictwo wyższe
Accounting, Education, Higher education
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest objaśnienie etapów opracowania nowej metody fabularyzowanej nauczania i jej wdrożenia jako eksperymentu dydaktycznego. Nowa metoda dydaktyczna wykorzystuje aktywizujące metody nauczania polegające na prowadzeniu wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole przy wykorzystaniu zintegrowanego systemu informatycznego IFS Applications. Została ona opracowane i wdrożona w celu sprostania wymogom Międzynarodowych Standardów Edukacyjnych IFAC. W artykule zostały przedstawione także pierwsze efekty wdrażania nowej metody edukacji (pierwsze półtora miesiąca wdrożenia).(abstrakt oryginalny)

The aim of the article is explanation of a new role-playing education method and its implementation as a teaching experiment. The new teaching method is action learning by managing virtual enterprise Greenpole using ERP-class software IFS Applications. The method was developed and implemented in order to meet the requirements of International Education Standards prepared by IFAC. The article also presents first effects of the new education method (first month and a half of implementation).(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dokumentacja eksperymentu dydaktycznego - wdrożenie nowej fabularyzowanej metody nauczania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
  2. Kalinowski J., Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego do procesu dydaktycznego realizowanego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, nr 23 (79), Warszawa 2004, s. 46-55.
  3. Międzynarodowe Standardy Edukacyjne IFAC - http://www.ifac.org/Store/ Category.tmpl?Category=Education
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-4381
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu