BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedynak Piotr
Tytuł
Benchmarking znormalizowanych systemów zarządzania jakością
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 4, s. 18-23
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Efektywność systemów jakości, Benchmarking
Quality management, Quality systems efficiency, Benchmarking
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Relacje celów benchmarkingu w ocenie ZSZJ, [2] Model benchmarkingu zgodny z cyklem PDCA, [3] Usytuowanie wzorców dla benchmarkingu ZSZJ. Zawiera tabele: [1] Mocne i słabe strony benchmarkingu wynikające z usytuowania partnerów, [2] Metody gromadzenia danych w benchamrkingu, [3] Przykład wyników analizy benchmarkingowej w sektorze hutniczym
Abstrakt
W artykule przedstawiono możliwości i procedurę stosowania benchmarkingu jako narzędzia oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością. Omówiono istotę i zakres benchmarkingu. Zaprezentowano poszczególne fazy postępowania w benchmarkingu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brillman J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, s. 262, 263.
  2. Czekaj J., Dziedzic D., Kafel T., Martyniak Z., 1998, Benchmarking jako metoda uczenia się od najlepszych, w: Martyniak Z. red., Nowe metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo AE, Kraków, s. 53.
  3. Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., 2002, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa, s. 208.
  4. Grudzewski W.M., 2000, Benchmarking w przedsiębiorstwie, w: Grudzewski W.M., Hejduk I. K., Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa, s. 147.
  5. Lisiecka K., Romańczyk T., 2005, Projekty benchmarkingowe w ochronie zdrowia, w: Doroszewicz S., Zwierzchowska A. red., Jakość w dokonaniach współczesnej ekonomii i techniki, SGH, Warszawa, s. 78.
  6. Martyniak Z., 2001, Organizacja i zarządzanie. 70 problemów teorii i praktyki, Antykwa, Kraków - Kluczbork, s. 331.
  7. Pieske R., 6/1994, Benchmarking:des Lernen von Andersen und seine Begrenzungen, Management Zeitschrift IO, s. 22.
  8. Podręcznik zarządzania jakością, 2002, Lock D. red., PWN, Warszawa, s. 55, 56.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu