BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jarecki Wojciech
Tytuł
Przedsiębiorstwo w społeczeństwie informacyjnym
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 3, s. 40-43
Słowa kluczowe
Społeczeństwo informacyjne, Dostęp do informacji, Technologia informacyjna, Technologia komunikowania, Gospodarstwa domowe, Przedsiębiorstwo
Information society, Access to information, Information Technology (IT), Communication technology, Households, Enterprises
Abstrakt
W artykule podjęto próbę oceny stanu zaawansowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, na tle innych krajów europejskich, i funkcjonowania w nim przedsiębiorstw. Celem analizy jest wskazanie, dla polityki gospodarczej państwa, słabych stron w szeroko rozumianym zakresie komunikacyjno-informatycznym, co ułatwiłoby kierunki ewentualnej interwencji, szczególnie dla wsparcia przedsiębiorstw. Miary oceny stanu rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zawarte w artykule, zostały utworzone na bazie danych z lat 2000-2004 zaprezentowanych w Eurostacie. Miarami tymi, określonymi przez Eurostat jako miary strukturalne, są: odsetek gospodarstw domowych i przedsiębiorstw mających dostęp do internetu, wydatki na zakup technologii informatycznych i komunikacyjnych w procent PKB, udział sprzedaży internetowej w całości sprzedaży, stopień wykorzystania internetu przez przedsiębiorstwa i w kontaktach z administracją państwową, liczba zainstalowanych połączeń szerokopasmowych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Krzysztofek, M.S. Szczepański, Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu