BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kall Jacek
Tytuł
Determinanty silnej pozycji rynkowej marek handlowych
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 4, s. 10-13
Słowa kluczowe
Marka handlowa, Sieci handlowe, Handel detaliczny, Przewaga konkurencyjna
Private label, Chain stores, Retail trade, Competitive advantage
Abstrakt
Oferowanie przez sieci detaliczne marek handlowych jest jednym z możliwych sposobów uzyskiwania przez nie przewagi konkurencyjnej. W artykule dokonano analizy czynników sprzyjających osiąganiu przez marki handlowe znaczących udziałów rynkowych. Uwzględniono trzy grupy podmiotów mogących mieć wpływ na ich sukces: konsumentów kupujących te marki, produkty, jakim one towarzyszą oraz sieci detaliczne, których są własnością.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. K.L. AILAWADI, S.A. NESLIN, K. GEDENK, Pursuing the Value-Conscious Consumer: Store Brands Versus National Brand Promotions, "Journal of Marketing", styczeń 2001.
  2. H. BEHAR, Retailers Embracing Private Label Wines, "Beverage Aisle", 15.03.2003.
  3. Bright Future for Private Label Across Europe, 15.11.1999, www.mori.com.
  4. S. BURT, S. DAVIS, Follow my Leader? Lookalike Retailer Brands in Non-manufacturer-dominated Product Markets in the UK, "The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research", kwiecień 1999.
  5. Case Studies - Private Label Manufacturers Association, www.mori.com
  6. Customer Loyalty & Private Label Products, KPMG Global Consumer Markets, marzec 2000, s. 25.
  7. S.J. HOCH, How Should National Brands Think About Private Labels?, "Sloan Management Review", wiosna 1996.
  8. M. HOCHSTEIN, Wines for All Wallets, "Private Label Magazine", lipiec-sierpień 2003.
  9. Label Makes Its Mark, "Beverage Industry", czerwiec 2003.
  10. M. MOGELONSKY, When Stores Become Brands, "American Demographics", luty 1995.
  11. The Power of Private Label - A Review of Growth Trends Around the World, Executive News Report from AC Nielsen Global Services, AC Nielsen, lipiec 2003, s. 7.
  12. Private Label Hit Spurs Wheeling and Dealing, "Beverage Industry", maj 2003.
  13. Private Label Trends in the Supermarket Channel, "Times&Trends", październik 2002, s. 18.
  14. Profile of Private Label, AC Nielsen, wrzesień 1999.
  15. A. QUELCH, D. HARDING, Brands versus Private Labels - Fighting to Win, [w:] Harvard Business Review on Brand Management, HBS Press, Boston 1999, s. 26.
  16. G. RANDALL, Branding - A Practical Guide to Planning Your Strategy, Kogan Page, London 2000, s. 88.
  17. The Truth About Brands: The Real Story on Private Label in the U.S., www.infores.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu