BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zarębska Anna
Tytuł
Rozważania nad tożsamością organizacyjną - konsensus pomiędzy teorią a praktyką
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 4, s. 17-19
Słowa kluczowe
Tożsamość przedsiębiorstwa, Kultura organizacji, Teoria organizacji
Enterprise identity, Corporate culture, Organisation theory
Abstrakt
Podjęto próbę uporządkowania poglądów na temat tożsamości organizacyjnej i znalezienia wspólnej płaszczyzny pomiędzy podejściem teoretycznym i praktycznym. Podkreślono, że statyczne ujęcie tożsamości, zgodnie ze szkołą teoretyczną, oraz dynamiczne podejście do zagadnienia corporate identity, zgodnie ze szkołą praktyczną, dają możliwość kompleksowego wykorzystania tego zjawiska do poprawy skuteczności organizacyjnej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. ALTKORN, Tożsamość firmy. Pojęcie, funkcje, wdrażanie, "Firma i Rynek" 1999/13, s. 67.
  2. J. ALTKORN: Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa w czasie, "Marketing i Rynek" 2001/6.
  3. J. BALMER Corporate Identity and the Advent of Corporate Marketing, "Journal of Marketing Management" 1998, 14, s. 963-996.
  4. J.M.T. BALMER, S.A. GREYSER, Managing the Multiple Identities of the Corporation, "Califormia Management Review", vol. 44, nr 3, wiosna 2002.
  5. J. BALMER, G. SOENEN, A New Approach to Corporate Identity Magement, International Centre for Corporate Identity Studies, "Working Paper" 1998/5, [w:] T.C. MELEWAR, E. JENKINS, Defining the Corporate Identity Construct, "Corporate Reputation Review" vol. 5, nr, 1, 2002, s. 77.
  6. J.M.T. BALMER i G.B. SOENEN, The ACID Test of Corporate Identity Management(tm), "Journal of Marketing Management", 15/1-3 (1999), s. 69-92 [w:] J.M.T. BALMER, S.A. GREYSER, op.cit., wiosna 2002.
  7. J. FILIPEK, Strategie tożsamości firm, "Firma i Rynek" 1999/13, s. 75.
  8. T.C. MELEWAR, E. JENKINS, Defining the Corporate Identity Construct, "Corporate Reputation Review", vol. 5, nr 1, 2002, s. 81.
  9. W. OLINS, The New Guide to Identity, Gower, Hampshire 1995, s. 3.
  10. M. ROWDEN, The Art of Identity. Creating and Managing a Succesful Corporate Identity, Gower, Hampshire 2000, s. 2-3.
  11. B. SCHMITT, A. SIMONSON, Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 75.
  12. A. ZARĘBSKA, Rozważania nad misją w kontekście tożsamości współczesnych przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2005 (w druku).
  13. A. ZARĘBSKA, Tożsamość przedsiębiorstwa - znacznie szersze spojrzenie na kulturę organizacyjną, "Przegląd Organizacji" 2003/1, s. 14.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu