BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Handel dyskontowy w Polsce
Discount Trade in Poland
Źródło
Wiadomości Statystyczne, 2005, nr 5, s. 36-42, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Produkty szybko zbywalne, Sklepy dyskontowe, Artykuły spożywcze, Sieci handlowe, Handel detaliczny
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Discount trade, Foodstuffs, Chain stores, Retail trade
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Omówiono rozwój sklepów dyskontowych na rynku artykułów szybko zbywalnych (FMCG) i na rynkach branż nieżywnościowych w Polsce. Przedstawiono sześciu największych operatorów zagranicznych sieci dyskontowych na rynku FMCG działających obecnie w Polsce oraz reakcję przedsiębiorstw rodzimych na dynamiczny rozwój dyskonterów z kapitałem zagranicznym, której efektem jest organizacja sklepów dyskontowych na rynku obuwniczym i odzieżowym.

Discount shops are one of the most dynamic developing forms of retail trade in Poland. In the article underlined development conditions of this form of trade in the transformation period of Polish economy. The author considers organisation and main directions of marketing activities of selected discount networks on the Polish market. Results of the analyses presents, inter alia, shaping of six strong operators of discount network on market of fast going goods and gradually shaping of these networks on branch markets of non-foodstuffs.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biuletyn Informacyjny KZRSS"Społem" nr 5 (l998)
  2. Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji (2002), praca zbiorowa pod red. A. Zaorskiej, Wydawnictwo Difm, Warszawa
  3. Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa
  4. Maleszyk E. (2000), Przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym w handlu, "Wiadomości Statystyczne" nr l
  5. Maleszyk E., Pokorska B. (2002), Sieci handlowe w procesie koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa
  6. Maleszyk E. (2002a), Przejawy i skutki przyspieszonej ekspansji sieci zagranicznych (lata 1998-2001), IRWiK, Warszawa
  7. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. (2001), Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa
  8. Pokorska B., Maleszyk E. (2002), Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa
  9. Pokorska B. (2002a), Leksykon franczyzy, Wydawnictwo Difin, Warszawa
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0043-518X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu