BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buszko Andrzej
Tytuł
Od zarządzania jakością do zarządzania wiedzą
From quality management to knowledge management
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 7, s. 59-65, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość, Zarządzanie wiedzą, Przedsiębiorstwo budowlane
Enterprise management, Quality management, Total Quality Management (TQM), Knowledge management, Construction company
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia różnice pomiędzy strategią TQM a zarządzaniem opartym na wiedzy. To ostatnie ma coraz większe znaczenie. W sektorze budowlanym może stanowić kluczowe źródło przewagi konkurencyjnej.

The article presents the difference between the TQM strategy and knowledge based management. The latter one has been gaining more and more significance, particularly in the construction sector where it may constitute a key source of competitive advantage.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Andersen H.F., Apelgren S., Christensen S., Knowledge Management Project Report from Production Concept in Construction, Department of Building & Energy, DTU, Lyngdby 2000.
  2. Belka M., Trzeciakowski W., Transformacja gospodarki Polski, INE PAN, Warszawa 1998.
  3. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner & S-ka, Warszawa 1996.
  4. Brumm E.K., Managing Records for ISO 9000 Compliance. Quality Press. January 1995.
  5. Coia A. A., The labor shortage within construction, Construction Business Review, Vol. 7, Nr 1, 1997.
  6. Douglas T.J., Judge W.Q., Total Quality Management. Implementation and Competitive Advantage; the role of structural control and exploration, Academy of Management Journal, Vol. 44, nr 1,2001.
  7. Gann D., Building Innovation. Complex Constructs in a Changing World, Thomas Tetford, London 2000.
  8. Green D., Advancing Best Value in the Built Environment: A Guide to Best Value, Thomas Tetford, London 2000.
  9. Grudzewski W., Hejduk I., Kreowanie systemów zarządzania wiedzą podstawą przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, Praca pod redakcją. T. Wawak, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2002.
  10. Koch C., Andersen T., Knowledge in Bricks. Management of knowledge at construction sites - the case of risk management, The 10th International Conference on Management of Technology. Lausanne 2001.
  11. Liebowitz J., Knowledge Management Handbook, CRC Press, Boca Raton, Floryda 1999.
  12. Powell T.C., Total Quality Management as Competitive Management: a Review of Empirical Study, Strategic Management Review, Nr 16, 1995.
  13. Ruggles R., The state of notion: knowledge management in practice, California Management Review, Vol. 40, Nr 30, 1998.
  14. Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  15. Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, Lublin.
  16. Wasilewski L., Do czego śluzy TQM, Problemy Jakości, Nr 3, 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu