BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mitręga Maciej
Tytuł
Teoria gier w marketingu relacji
Game theory and relationship marketing
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 6, s. 50-54
Słowa kluczowe
Teoria gier, Marketing partnerski, Lojalność klientów, Zarządzanie zadowoleniem klientów
Game theory, Partnership marketing, Customer loyalty, Customer satisfaction management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Marketing relacji to proces kształtowania długotrwałych relacji z klientami. Stanowi poważne wyzwanie zarówno dla menedżerów, jak i badaczy rynku. Użytecznym sposobem analizy relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem są modelowe sytuacje decyzyjne zaczerpnięte z teorii gier. Zaprezentowano wskazówki dla menedżerów zainteresowanych zwiększaniem poziomu lojalności klientów.

Relationship marketing is a process of building long-term relations with customers what constitutes a serious challenge for both managers and market researchers. Decision making models derived from the game theory may be a useful tool in analyzing business to consumer relationships. Some clues for business practitioners interested in raising customers' loyalty are provided in the paper.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Axelrod, The Evolution of Co-operation, Basic Books, New York, NY, 1984., cyt. za: A. Palmer, op.cit., s. 693-694.
  2. A. Balicki, Teoria gier w naukach politycznych, Rubikon, nr 1(4)/1999. ISSN 1505-1161. I kwartał 1999, http://venus.ci.uw.edu.pl/~rubikon/Nr4/game.htm
  3. foot2.
  4. Ch. Gronroos, From marketing mix to relationship marketing - towards a paradigm shift in marketing "Management Decision", 1997, nr 4, s. 327.
  5. Z. Karwacki, I. Konarzewska, Elementy teorii podejmowania decyzji, Absolwent Sp. zo.o., Łódź, 1997,s.71.
  6. M.A. Nowak, K. Sigmund, Evolution of indirect reciprocity by image scoring, "Nature", 1998, Vol. 393, [za:] A. Palmer, Co-operation and competition..., op.cit., s. 694.
  7. A. Palmer, Co-operation and competition: a Darwinian synthesis of relationship marketing, "European Journal of Marketing", Vol. 34, No. 5/6, 2000, s. 687-704.
  8. L. Żabiński, Obrazy marketingu w jego paradygmatach, [w:], Marketing. Przełom wieków. Paradygmaty. Zastosowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 2000, tom l, s. 21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu