BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Górczak Cezary
Tytuł
Czynnik czasu w zarządzaniu
The time factor in management
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 7, s. 14-22, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Czas pracy, Organizacja pracy, Zarządzanie czasem pracy, Organizacja i zarządzanie
Working time, Work organisation, Working time management, Organisation and management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono jeden z najważniejszych zasobów przedsiębiorstwa - czas, jego rolę i znaczenie. Zostały także omówione: koncepcja tzw. pętli czasowej, koncepcje, metody i techniki zarządzania o orientacji czasowej.

The article presents one of the most important intangible assets of the company, that is time competitiveness. The author discusses the role and significance of time for a company, focuses on the concept of so called time loop, mentions and briefly defines time-oriented management concepts, methods and techniques.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bieniok H. i zespół, Metody sprawnego zarządzania w praktyce, Placet, Warszawa 2001.
  2. Bieniok H., Zarządzanie czasem, seria: Nowoczesne zarządzanie w biznesie, Zeszyt III, AE, skrypt uczelniany, Katowice 1999.
  3. Christopher M., Marketing Logistics, Butterworth Heinemann, Oxford 1997.
  4. Drucker P., Menedżer skuteczny, Nowoczesność, Kraków 1994.
  5. Hassig K., Zeit als Wettbewerbsstrategie (Time Based Management), "Die Unternehmung" 1994, nr 4.
  6. Laskowska A., Konkurowanie czasem -strategiczna broń przedsiębiorstwa, Warszawa 2001.
  7. Maige Ch., Muller J.L., Walka z czasem atut strategiczny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 1995.
  8. Majchrzak J., Zimniewicz K., W kierunku zarządzania paradoksami, [w:] Instrumenty zarządzania we -współczesnym przedsiębiorstwie, Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, Boszkowo 15-16.X.1997, AE, Katedra Systemów i Technik Zarządzania, Poznań 1997.
  9. Martyniak Z., System lean management, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 1997.
  10. Mazur A., Mazur D., Jaworska K., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Madar, Zabrze 2001.
  11. Milewscy B., M., Just in time, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  12. Perechuda K., Organizacja wirtualna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków 1997.
  13. Porter M., Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985.
  14. Seiwert L.J., Zarządzanie czasem, Placet, Warszawa 1998.
  15. Taylor W., The Logic of global business on interview with ABB-s Percy Barnevik, Harvard Business Review, March-April 1991.
  16. Tucker R.B., Zarządzanie z przyszłością, Warszawa 1998.
  17. Waters D., Planowanie w firmie, One Press, Warszawa 2003.
  18. Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu