BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dźwigoł Henryk
Tytuł
Zarządzanie kapitałem ludzkim w procesie zmian
Human resources management in the process of change
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 7, s. 40-46, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Organizacja przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie zmianami, Kierownicy w przedsiębiorstwie, Organizacje uczące się
Enterprise organisation, Enterprise management, Change management, Managers in a enterprise, Learning organisations
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono kilka aspektów zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach restrukturyzacji. Zwrócono uwagę na istotę zarządzania zmianami. Podkreślono, iż w przedsiębiorstwach nastawionych na stały rozwój zarządzanie kapitałem ludzkim jest kluczową umiejętnością menedżera. Omówiono rolę menedżera w procesie zarządzania oraz znaczenie uczenia się.

In enterprises oriented on permanent development HR management seems to be a key managerial skill. Successful human resources management conditions transformation of a company into a learning organisation, what should be a universal attribute in the future enterprise.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ABB'S New Regional Approach, "Business Europe" 33, nr 38, 4 października 1993, s. 7.
  2. Bratnicki M., Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2000 r., s. 27.
  3. Bratnicki M., Butrym K., Strategiczne zarządzanie ryzykiem, [w:] Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, PZ, Zielona Góra 2000, s. 23-33.
  4. Brooking A., Intellectual Capital. Core Asset for the Third Millenium Enterprise, International Thorr son Business Press, London 1996 oraz J.B. Quinn, Intelligent Enterprise. A Knowledge and Service Based Paradigm for Industry, The Free Press, New York 1992.
  5. Drucker P.P., Menedżer skuteczny, Czytelnik, Kraków 1994, s. 16 i nast.
  6. Drucker P.F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Kraków 1998, s. 323 i nast.
  7. Drucker P.F., Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998, s. 29-30.
  8. Dźwigoł H., Zarządzanie zmianami w zgrupowaniu kopalni węgla kamiennego, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2003, s. 29, 30.
  9. Dźwigoł H., Dialog społeczny jako warunek skuteczności zmian w przedsiębiorstwach, Praca zbiorowa pod red. J. Pyki, TNOiK, Katowice 2002.
  10. Grouard B., Meston F., Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie. Jak osiągnąć sukces, Poltext, Warszawa 1997, s. 89, 90.
  11. Iszkowski W., Praktyka zarządzania międzynarodowego w Polsce, Difm, Warszawa 2000, s. 153.
  12. Koźmiński A.K., Zarządzanie w przyszłości, "Przegląd Organizacji" 1986, nr 2, s. 2.
  13. Keller M., P. Adler, Time - and Motion, Regained, "Harvard Business Review", styczeń-luty 1993 s. 97-108; T. Mahomey, J.R. Decktop, Y'Gotta Believe: Lessons from American vs. Japanese-Rum U.S Factories, "Organizational Dynamics", wiosna 1993, s. 278-38.
  14. Lewin K., Field Theory in Social Science; Selected Theoretical Papers, Harper-Brothers, Nowy Jork 1951.
  15. Mokin P., Cooper G., Cox H., Organizacja a kontakt psychiczny. Zarządzanie ludźmi pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 274, 275.
  16. Peters Y., Thriving on Chaos: Handbook for a Management Revolution, Knopf, New York 1987, s. 283.
  17. Saporito B., Campbell Soup Gets Piping Hot, "Fortune", 9 września 1991, s. 142.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu