BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chodyński Andrzej, Jabłoński Marek Marian, Jabłoński Adam Stefan
Tytuł
Zarządzanie wiedzą w firmach motoryzacyjnych
Knowledge management in automotive enterprises
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 7, s. 46-51, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Strategia zarządzania, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą, Przemysł motoryzacyjny, Gromadzenie wiedzy
Management strategy, Enterprise management, Knowledge management, Automotive industry, Knowledge acquisition
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Polskie firmy motoryzacyjne przechodzą od zarządzania jakością do zarządzania wiedzą. Przedstawiono wyniki badania na grupie 28 przedsiębiorstw z obszaru Śląska i Małopolski, z kapitałem polskim i zagranicznym, którego przedmiotem była ocena stopnia wdrożenia zasad zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach posiadających rozbudowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i BHP. Autorzy określili metody i techniki zarządzania wiedzą oraz wpływ uczestników biznesu na gromadzenie i wykorzystanie wiedzy.

Polish car manufacturers seem to pass from quality management to knowledge based management methods. Knowledge placement is mainly based on documentation of quality, environment and safety management systems. The authors describe methods and techniques of knowledge management, as well as, the influence of business participants on knowledge acquisition and usage.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Materiały z Międzynarodowej Konferencji Wissensbasierte Gesellschaft - Management Aspekte. 20-21.11.2003, Friedrichshafen, Zeppelin University GPM, WSZiM. Współorganizator konferencji - prof, dr hab. A. Chodyński.
  2. C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, Die Zukunft des Wettbewerbs, Einzigartige Werte mit dem Kunden Gemeinschaften, Linde Verlag, Wien 2004.
  3. A. Chodyński, A. Chodyńska-Kukułka, A.S. Jabłoński, M.M. Jabłoński, Zarządzanie wiedzą w MSP branży motoryzacyjnej, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 10, s. 61.
  4. A. Chodyński, Produktywność wiedzy w rozwoju organizacji, Przegląd Organizacji, 2004, nr 10, s.32.
  5. J.M. Piechucki, O. Alkuru, Zarządzanie wiedzą w organizacji komercyjnej na przykładzie koncernu samochodowego, [w:] Zarządzanie organizacjami z perspektywy gospodarki opartej na wiedzy, red. nauk. A. Chodyński, Wyd. WSZiM, Sosnowiec 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu