BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowska Anna
Tytuł
E-commerce w ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
E-commerce as Assessed by the Office for Competition and Consumer Protection
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2005, nr 3, s. 32-37
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Rynki elektroniczne, Nadzór nad przedsiębiorstwem, Internet
e-commerce, Electronic markets, Enterprise supervision, Internet
Uwagi
summ., rez.
Firma/Organizacja
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Abstrakt
Rozwój handlu elektronicznego jest odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnych konsumentów, którzy cenią czas, wygodę, szybkość zdobycia informacji i zaspokajania potrzeb. W artykule omówiono zagadnienie handlu elektronicznego w Polsce i jego nadzoru jako elementu polityki konsumenckiej. W sierpniu 2004 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął akcję kontrolną wynikającą z konieczności przystosowania witryn internetowych do wymagań przepisów konsumenckich regulowanych świadczeniem usług na odległość.

Contemporarily, more and more frequently, consumers meet their needs through Internet. The dynamic growth of e-commerce must be accompanies by consumer's safety. An audit action of the contents of Internet sites, carried out by the Office for Competition and Consumer Protection, has revealed that they are, in many cases, not adjusted to the requirements of the consumer-related rules regulating distant provision of services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/31 z dnia 8 czerwca 2000 r. W sprawie niektórych prawnych aspektów usług społeczeństwa informatycznego, zwłaszcza handlu elektronicznego na rynku wewnętrznym Unii.
  2. E-commerce, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Warszawa 2004, s. 4-17.
  3. Handel zamiast tradycyjnych sklepów: E-zakupy za 300 mln złotych, "Gazeta Prawna" z 5 kwietnia 2004 r.
  4. Internet i komputery w gospodarstwach domowych. Komunikat z badań, Warszawa 2004.
  5. The Role of Information and Communication Technologies in Global Development, Analyses and Policy Recommendation, ICT, ICT Task Force, Series 3, s. 5.
  6. Strategia Polityki Konsumenckiej na lata 2004-2006, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu