BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kruczek Zygmunt
Tytuł
Atrakcje turystyczne : metody oceny ich odbioru - interpretacja
Tourism Attractions : the Methods of Review Their Reception - Interpretation
Źródło
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2002, nr 13, s. 37-61, bibliogr. 39 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Turystyczne atrakcje, Rynek turystyczny, Badanie rynku
Tourism, Tourist attraction, Tourism market, Market research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest zagadnienie atrakcji turystycznych. Autor omawia ich pojęcie, podział oraz metody oceny odbioru atrakcji turystycznych. Następnie przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w 2002 na terenie Tatr i Podhala na temat odbioru wybranych atrakcji turystycznych. Badania przeprowadzone zostały zmodyfikowaną metodą "flow - simplex". Na zakończenie autor nakreśla relacje pomiędzy odczuciami turystów a interpretacją atrakcji.

The object of the article are tourist attractions. At the beginning of the article the author represents theirs conceptions, classifications and the opinion of the society reception. Further, on the strength of the researches made in Podtatrze in 2001, there are shown the feelings of the tourists connected with visiting several selected tourist attractions (Morskie Oko, The Museum of the Tatra Mountains by name of T. Chałubiński, the church in Dębno Podhalańskie, the castle in Niedzica). For the researches there was used the modified method "simplex flow". In the last part of the article are placed the considerations relating to interpretations of the tourism attractions (conception of interpretation, the person of the interpreter, rules of the interpretations, the model of tourists behaviors and perception). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-3888
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu