BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Integracja zakupów w kształtowaniu łańcucha wartości
Integrated Purchases in the Value Chain
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2005, nr 9, s. 63-79, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Marketing partnerski, Łańcuch wartości, Zarządzanie zakupem, Przedsiębiorstwo handlowe
Partnership marketing, Value chain, Purchase management, Commercial enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu podjęto próbę określenia możliwości i kierunków konkurowania integrujących się przedsiębiorstw handlowych w procesie kreowania wartości. Do zbadania tego problemu wykorzystano założenia i koncepcję marketingu relacji (partnerskiego).

Integrated purchases as a sign of cooperation among enterprises forming retail chains are a potential source of creating value (advantages) for the consumer. This process is carried out by the integrator as part of privileges resulting from contractual agreements with groups of enterprises. It may contribute to developing some important elements of the value chain such as a competitive range of products, competitive prices and quality, easy access to goods combined with various concessions in the process of consumer service, positive perception of a network integrated through its image and confidence in private labels, the attachment and loyalty of consumers and suppliers toward the chain etc. The article explains the essence of integrated purchases and their connection with the marketing activities of integrated retail chains oriented toward creating the value chain. For this purpose, the author uses the assumptions and concept of relationship (partnership) marketing. As a result of empirical research, the main marketing strategies linked with value creation are described. The author specifies the scope and possibilities of implementing these strategies and the conditions and chances for introducing the rules and instruments of partnership marketing to integrated groups of retail enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson C.J., Jain C.D., Chintagunta K.P., [1993], Customer Value Assessment in Business Markets: A State-of-Practice Study, "Journal of Business to - Business Marketing" nr 1.
  2. Berry L.L., Parasuraman A., [1991], Marketing services: Competing through Quality, The Free Press, New York.
  3. Doyle P., [2003], Marketing wartości, Feiberg SJA, Warszawa.
  4. Dura P., [2000], Zarządzanie łańcuchem dostaw jako metoda tworzenia wartości, "Logistyka" nr 4.
  5. Furtak R., [2003], Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa.
  6. Gordon I.H., [2001], Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa.
  7. Kurtz D.L., Clow K.E., [1994], Services Marketing, John Willey and Sons, New York.
  8. Krzyżaniak S., Twaróg J., [1992], Metoda Just-in-Time - idea, wdrażanie, efekty, "Problemy Magazynowania i Transportu" nr 4.
  9. Mikusińska-Ozdobińska B., [2004], Silni razem. Polskie sieci - Top 15, "Handel" nr 8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu