BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowski Remigiusz
Tytuł
Alianse w polskich przedsiębiorstwach telefonii stacjonarnej
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 6, s. 29-32
Słowa kluczowe
Alianse strategiczne, Telefonia stacjonarna, Przedsiębiorstwo telekomunikacyjne
Strategic alliances, Landline telephony, Telecommunications company
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem publikacji jest określenie zakresu wykorzystania możliwości zawierania aliansów przez krajowych operatorów telefonii stacjonarnej. Został on zrealizowany przez identyfikację zawartych aliansów oraz planów analizowanych przedsiębiorstw w zakresie zawierania porozumień z innymi podmiotami. Określono także motywy skłaniające lub zniechęcające firmy telekomunikacji stacjonarnej do zawiązywania aliansów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BLEEKE J., ERNST D., Collaborating to Compete. Using Strategic Alliances and Acquisition in the Global Marketplaces, John Wiley and Sons 1993, s. 20.
  2. CHWISTECKA-DUDEK H., SROKA W., Alianse strategiczne. Problemy teorii i dylematy praktyki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2002, s. 25; s. 32-40; s. 91-95
  3. CYGLER J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002, s. 11; s. 32.
  4. DEVLIN G., BLEACKLEY M., Strategic Alliances - Guidlines for Success, "Long Range Planning" 1988, nr 5.
  5. GAWINECKI M., GRUDZEWSKI W. M., ROGOWSKI W., Alianse strategiczne przedsiębiorstw w warunkach polskich, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 3 (602) 2000, s. 3
  6. HAUS B., Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstwa a alianse strategiczne, [w:] K. KOWALSKA, Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2001, s. 9
  7. HUNG C. L., Strategie Business Alliances between Canada and the Newly Industrialized Countries of Pacific Asia, "Management International Review" 1994, vol. 32, nr 4, s. 354.
  8. LACHIEWICZ S., KOZŁOWSKI R., Analysis of Some Structure-forming Factors on the Basis of Fixed Telecommunications Enterprises, "Management" vol. 8, nr I, Zielona Góra 2004, s. 165-166.
  9. LITTER D., LEVERICK F., Joint Ventures for Products Development: Learning from Experience, Long Range Planning" 1995, nr 3
  10. MORRIS D., HARGERT M., Trends in Collaborative Agreements, "Columbia Journal of World Business", lato 1987, s. 18.
  11. ROMANOWSKA M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997, s. 8; s. 42-61; s. 80-89; s. 138-139.
  12. SIKORSKI A., Alianse strategiczne - szansę i zagrożenia, "Organizacja i Kierowanie" nr 5/92, s. 74-76.
  13. STAFFORD E. R., Using Cooperative Strategies to make Alliances Work, "Long Range Planning" 1994, nr 3.
  14. URBAN S., VENDEMINI S., European Strategic Alliances. Co-operative Corporate Strategies in the New Europe, Blackwell 1992, s. 161.
  15. WOLIŃSKI T., Trwałość aliansów strategicznych na globalnym rynku usług telekomunikacyjnych, "Organizacja i Kierowanie" nr 2 (100) 2000, s. 39-41.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu