BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciejewska Małgorzata
Tytuł
Strategie konkurowania na światowym rynku motoryzacyjnym
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2005, nr 11, s. 2-7
Słowa kluczowe
Przemysł motoryzacyjny, Rynek motoryzacyjny, Produkcja środków transportu, Konsolidacja przedsiębiorstw, Alianse strategiczne, Globalizacja przemysłu, Koniunktura gospodarcza
Automotive industry, Motorization market, Production of transportation means, Consolidation of companies, Strategic alliances, Globalization of industry, Business trends
Kraj/Region
Świat
World
Abstrakt
Branża motoryzacyjna, jak każdy inny sektor gospodarki, wraz z upływem czasu ulega nieustannym przemianom i ewolucji. Zdefiniowanie fazy cyklu życia branży jest istotne z punktu widzenia oszacowania możliwości rozwojowych, rentowności i dostosowania narzędzi skutecznego konkurowania. Branża ta, przejawiająca cechy sektora dojrzałego, poddana działaniu sił globalizacji uległa zmianom w wymiarze wewnętrznym i zewnętrznym.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. H. Chwistecka-Dudek, W. Sroka, Alianse strategiczne: problemy teorii i dylematy prkatyk. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000, s. 28.
  2. European Commision, The European Competitiveness Report 2004, s. 165.
  3. K. Obłój, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej pzewagi konkurencyjnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 168.
  4. Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 345.
  5. Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 394.
  6. Produkcja samochodów w Europie Zachodniej zagrożona? Ernst & Young, 2004, s. 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu