BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żbikowska Agnieszka (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa jako element public relations firm międzynarodowych : studia przypadków wybranych firm europejskich
The Social Responsibility of the Enterprise as a Feature of the Public Relations of International Firms : a Study Using Examples of Selected European Firms
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 581, s. 145-162, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Promocja przedsiębiorstwa, Koncerny, Przedsiębiorstwo zagraniczne, Otoczenie przedsiębiorstwa, Finansowanie oświaty, Kultura, Ochrona środowiska
Public relations, Promotion of enterprise, Concerns, Foreign enterprises, Enterprise environment, Financing of education, Culture, Environmental protection
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Zadaniem artykułu jest omówienie tych działań z zakresu public relations, które są symptomem odpowiedzialności społecznej międzynarodowych firm europejskich. W analizie zaprezentowano osiem czołowych firm europejskich funkcjonujących na rynkach zagranicznych.

In this article, the author looks at those actions in the field of public relations which are a manifestation of the social responsibility of international European firms. The analysis focuses on eight leading firms operating on international markets. Social responsibility can manifest itself in the form of various kinds of activity. International concerns invest resources in educating citizens, developing their skills and providing additional training in various areas, as well as in scientific research. Some companies speak out against violations of fundamental human rights. International enterprises also support the cultures and traditions of many societies. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  2. Bloom H., Calori R., Woot P. de, Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1996.
  3. BP Amoco: World Issues, http:///www.bpamoco.com/_nav/world.htm.
  4. Budzyński W., Public relations: zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1998.
  5. Environment & Society, http:///www.unilever.com.
  6. Environmental Affairs, http://www.telekom.de/english/company/environment.
  7. Environmental Performance Evaluation, http://www.credit-suisse.ch/ecoperformance99.
  8. Forbes International 800 Rankings, http://www.forbes.com/tool/toolbox.
  9. Goban-Klas T., Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Business Press, Warszawa 1997.
  10. Harris T.L., Value-Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing, NTC/Con temporary Publ., 1998.
  11. Harrison S., Public Relations Intro, International Thomson Business Press, London 1998.
  12. Kadragic A., Czarnowski P., Public relations czyli promocja reputacji: praktyka działania, Business Press, Warszawa 1995.
  13. Kitchen P.J., Public Relations: Principles and Practice, International Thomson Business Press, London 1997.
  14. Living by our values, http://www.shell.com/values.
  15. Nestlé and the Environment http://www.nestle.com/all_about/environment.
  16. Public relations w praktyce, pod red. A. Gregory, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  17. Social Responsibility, http://www.danonegroup.com/Social_Responsibility.
  18. Special Reports, http://www.daimlerchrysler.de.
  19. Spotlight, http://www.siemens.com/en/the_company/spotlight.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu