BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czakon Wojciech
Tytuł
Istota relacji sieciowych przedsiębiorstwa
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 9, s. 10-13
Słowa kluczowe
Współpraca przedsiębiorstw, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Sieć organizacyjna przedsiębiorstw
Enterprises cooperation, Enterprise management, Enterprise network
Abstrakt
Przedstawiono zagadnienie istoty sieci przedsiębiorstwa, zwanej także przedsiębiorstwem poszerzonym. Zwięźle omówiono badania nad współdziałaniem przedsiębiorstw, a następnie przybliżono takie problemy jak: wymiana w ramach relacji, zaangażowanie w relację oraz wzajemność relacji jako cechy specyficzne relacji sieciowych przedsiębiorstwa.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R.S. ACHROL, Changes in the Theory of Interorganizational Relations in Marketing: Toward a Network Paradigm, "Academy of Marketing Science Journal" 1997, vol. 25, nr 1, s. 56-71.
  2. J.C. ANDERSON, H. HAKANSSON, J. JOHANSON, Dyadic Business Relationships Within a Business Network Concept, "Journal of Marketing" 1994, vol. 58, nr 4, s. 1-15.
  3. D. H. BLANKENBURG, K. ERIKSSON, J. JOHANSON, Business Networks and Cooperation in International Business Relationships, "Journal of International Business Studies" 1996, vol. 27, nr 5, s. 1033-1053.
  4. S.P. BORGATTI, R. CROSS, A Relational View of Information Seeking and Learning in Social Networks, "Management Science" 2003, vol. 49, nr 4, s. 432-445.
  5. M. CASTELLS, The Rise of the Network Society, II wydanie, Blackwell Publishing, Oxford 2000, s. 184-187.
  6. W. CZAKON, Ku systemowej teorii przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2005, nr 5, s. 5-9.
  7. J. DYER, Effective Interfirm Cooperation: How Firms Minimize Transaction Costs and Maximize Transaction Value, "Strategic Management Journal" 1997, vol. 18, nr 7, s. 535-556.
  8. R.G. ECCLES, D.B. CRANE, Managing Through Networks, "California Management Review" 1987, vol. 30, nr 1, s. 176-195.
  9. B. GOMES-CASSARES, Group Versus Group: How Alliance Networks Compete, "Harvard Business Review" 1994, vol. 92, nr 4, s. 62-74.
  10. M. HOLMLUND, What are Relationships in Business Networks, "Management Decision" 1997, vol. 35, nr 4, s. 304-311.
  11. S. JAP, "Pie Sharing" in Complex Collaboration Context, "Journal of Marketing Research" 2001, vol. 38, nr 1, s. 86-99.
  12. S. JAP, E. ANDERSON, Safeguarding Interorganizational Performance and Continuity Under Ex Post Opportunism, "Management Science" 2003, vol. 49, nr 12, s. 1684-1701.
  13. C. JONES, W.S. HESTERLY, S.P. BORGATTI, A General Theory of Network Governance: Exchange Conditions and Social Mechanisms, "Academy of Management Review" 1997, vol. 22, nr 4, s. 911-945.
  14. L. KRZYŻANOWSKI, O podstawach kierowania organizacjami inaczej, PWN, Warszawa 1999, s. 165.
  15. C.J. LAMBE, R.E. SPEKMAN, S.D. HUNT, Intermistic Relational Exchange: Conceptualization and Propositional Development, "Academy of Marketing Science Journal" 2000, vol. 28, nr 2, s. 212-225.
  16. J. NIEMCZYK, Sieć jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, [w:] Management Forum 2020, K. KRZAKIEWICZ, S. CYFERT (red.), AE, Poznań 2003, s. 116-125.
  17. C. OLIVIER, Determinants of Interorganizational Relationships: Integration and Future Directions, "Academy of Management" 1990, vol. 15, nr 2, s. 241-265.
  18. A.L. OLIVER, J.P. LIEBESKIND, Three Levels of Networking for Sourcing Intellectual Capital in Biotechnology, "International Studies of Management and Organization" 1997, vol. 27, nr 4, s. 76-103.
  19. P.S. RING, A.H. VAN de VEN, Developmental Process of Cooperative Interorganizational Relationships, "Academy of Management Review" 1994, vol. 19, nr 1, s. 90-118.
  20. P.S. RING, A.H. VAN de YEN, Structuring Cooperative Relationships Between Organizations, "Strategic Management Journal" 1992, vol 13, nr 1, s. 483-498.
  21. S. WASSERMAN, K. FAUST, Social Network Analysis, Cambridge University Press 1994, s. 121-123.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu