BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grudowski Piotr
Tytuł
Dokumentacja systemu jakości w małych organizacjach
Quality system documentation in small organizations
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2005, nr 9, s. 50-58, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Systemy jakości, Zarządzanie jakością, Zarządzanie procesowe, Dokumentacja systemu zarządzania jakością, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Quality systems, Quality management, Processing management, Documentation of Quality Management System, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Głównym celem opracowania jest przedstawienie, opartej na podejściu procesowym, struktury dokumentacji systemu jakości, oraz prostej metody dokumentowania zasad nadzorowania procesów. Podano zalecenia dotyczące przygotowywania dokumentacji systemowej w ramach zarządzania procesowego oraz związane z nimi wyniki badań i spostrzeżenia dotyczące małych organizacji.

The article presents elements of an original methodology of process-oriented quality system implementation in small organizations. The primary objective of the paper is to show a process based documentation structure of a quality system and a simple method of description of processes' control. The guidelines for preparation of quality system documentation within the process management framework are discussed. The author casts light on the results of research conducted in this area, with a particular focus on small organizations.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahire S.L., Golhar D.Y., Quality Management in Large vs Small firm, Journal of Small Business Management No 34(2), 1996. p. 1-13.
  2. Bieganowski A., Bartnik G., Kryteria podziału procesów realizowanych w organizacjach, Problemy Jakości Nr 6, 2002.
  3. Burlton R., Business Process Management: Profiting From Process, Indianapolis, Sams, 2001.
  4. Grudowski P., Systemy zarządzania jakością - stan unormowania w rodzinie ISO 9000, Q jakości Nr l, 2003.
  5. Grudowski P., Księga jakości według normy ISO 9001:2000. Przykład z komentarzem. Metodyka opracowania, Gdańsk, ODDK, 2004.
  6. Grudowski P., Nowelizacja rodziny norm ISO serii 9000. Struktura i wymagania, Materiały Konferencji Promocji Jakości ISO, Łódź, 2000.
  7. Grudowski P., System zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w małej firmie. Dokumentacja. Wdrażanie. Audyt, Bydgoszcz, AJG-OPO, 2004.
  8. Hale A. J., Cragg P.B., Business Process Re-engineering in the Small Firm: A Case Study, IN-FORVol. 34.Nol, 1996.
  9. Hammer M., Champy J., Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, New York, Harper Business Books, 1993.
  10. ISO/TR 10013:2001 Wytyczne dotyczące dokumentacji systemu zarządzania jakością.
  11. Kleniewski A., Podejście procesowe. Punkt widzenia audytora, Problemy Jakości Nr 6, 20-04.
  12. Poradnik ISO/TC176, ISO 9001 dla małych firm. Metody postępowania, PKN, Warszawa, 2003.
  13. Raymond L., Bergeron F., Rivard S., Determinants of BPR Success in Small and Large Enterprises: An Empirical Study in the Canadian Context, Journal of Small Business Management, Vol. 36, No. 1,1998.
  14. Rummler G.A., Brache A.P., Improving Performance: How to Manage the White Space in the Organization Chart, New York, Jossey-Bass Business and Management Series, 1995.
  15. Seddon J., The Case Against ISO 9000. London: Oak Tree Press, 2001.
  16. Stevenson T.H., Barnes F.C., Fourteen Years of ISO 9000 Impact, Criticisms, Costs and Benefits, Business Horizons, Vol. 44 (3) May-June, 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu