BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzesiowski Maciej, Tarka Piotr
Tytuł
Rozwój marketingu drugiego obiegu a strategie rynkowe przedsiębiorstw
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 9, s. 39-42
Słowa kluczowe
Marketing globalny, Strategia marketingowa, Zachowania konsumenta
Global marketing, Marketing strategy, Consumer behaviour
Abstrakt
Celem artykułu jest zdefiniowanie problemu marketingu drugiego obiegu oraz pokazanie go na wybranych przykładach. Marketing pierwszego obiegu określono jako dominujący trend w sposobach propagandy i oddziaływania na klientów i odwrotnie jako dominujący sposób zachowania klientów pod wpływem medialnej propagandy. Drugi obieg marketingowy jest wynikiem różnicy między tym co globalny rynek oferuje a rzeczywistymi postawami, poglądami oraz potrzebami konsumentów-obywateli.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R.G. FOXALL, R.E. GOLDSMITH, Osobowość a badania nad zachowaniem konsumenta - inne ujęcie zagadnienia (Zachowania konsumenta - koncepcje i badania europejskie), PWN, Warszawa 2001, s. 164.
  2. G. GERKEN za: D. CASTENOY, Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  3. N. KLEIN, No Logo-no space, no choice, no jobs..., Świat Literacki, Izabelin 2004.
  4. A. PRATKANIS, E. ARONSON, Wiek propagandy - używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, PWN, Warszawa 2003.
  5. E. ROSEN, Fama - anatomia marketingu szeptanego, Media Rodzina 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu