BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bratnicki Mariusz
Tytuł
Próba dialektycznego spojrzenia na pomiar przedsiębiorczości w organizacjach
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 10, s. 8-12, bibliogr. 40 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość organizacyjna, Efektywność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna
Organisational entrepreneurship, Enterprise effectiveness, Competitive advantage
Abstrakt
Przedstawiono istotę, wymogi i wymiary przedsiębiorczości organizacyjnej. Przybliżono główne komponenty i logikę pomiaru przedsiębiorczości. Zasugerowano narzędzie diagnostyczne zwane profilem przedsiębiorczości organizacyjnej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. [1] ANTONCIC B., HISRICH R.D., 2003, Privatization, Corporate Entrepreneurship and Performance: Testing a Normative Model, "Journal of Developmental Entrepreneurship", 8, s. 197-218.
  2. ASHKANASY N., WILDEROM C.P.M., PETERSON M.F., (red.) 2000, Handbook of Organizational Culture & Climate, Thousand Oaks, Sage.
  3. BACON T.R., PUGH D.G., 2003, Winning Behavior: What the Smartest, Most Successful Companies Do Differently, New York, AMACOM.
  4. BARRINGERB.R., IRELAND Tt,.D.,2QQ6,Entrepreneur-ship. Successfully Launching New Ventures, New Jersey, Pe-arson Prentice Hall.
  5. BETTIS R.A., PRAHALD C.K., 1995, The Dominant Logic: Retrospective and Extension, "Strategic Management Journal", 16, s. 5-14.
  6. BHASKAR R., 1993, Dialectics: The Puls of Freedom, London/New York, Verso.
  7. BIRCH D., 1987, Job Creation in America, New York, Free Press.
  8. BRATNICKI M., 1978, Force-field Analysis in Research on Decision-making Processes, Berlin, IIM.[9] BRATNICKI M., 1986, Kultura i przywództwo: społeczne tworzenie rzeczywistości w organizacji gospodarczej, "Organizacja i Kierowanie", l, s. 169-188.
  9. BRATNICKI M., 1992, Władza organizacyjna, przywództwo menedżerskie i zmiana strategiczna, Ruda Śląska, Krajowe Wydawnictwo Gospodarcze.
  10. [II] BRATNICKI M., 1993, Doskonalenie procesu zarządzania w przedsiębiorstwie. Podejście zintegrowane, Katowice, WAE.
  11. BRATNICKI M., 2002, Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Katowice, AE w Katowicach.
  12. BRATNICKI M., 2004, Organizational Entrepreneurshipscape: Contradictions, Processes, Dimensions, Forms and Questions, Dąbrowa Górnicza, Academy of Business.
  13. COOK W.J., 2001, The Art and Science of Holistic Strategy, Westport, Quorum.
  14. DAVIDSSON P., 2003, The Domain of Entrepreneurship Research: Some Suggestions, [w:] Advances in Entrepreneurship, Firm Emergence and Growth, vol. 6, praca zbiorowa pod red. J.A. KATZ i D.A. SHEPHERDA, Oxford, Elsevier Science Ltd., s. 315-372.
  15. DESS G.G., ROBINSON R.B., 1984, Measuring Organizational Performance in the Absence of Objective Measures: The Case of the Privately-held Firm and Conglomerate Business Unit, "Strategic Management Journal", 5, s. 265-273.
  16. EISENHARDT K.M., BROWN S.L., NECK H.M., 2000, Competing on the Entrepreneurial Edge, [w:] Entrepreneur-ship as Strategy: Competing on the Entrepreneurial Edge, praca zbiorowa pod red. G.A MEYER i K.A. HEPPARD, Thousand Oaks, Sage, s. 49-62.
  17. GERHART B., WRIGHT P.M., McMAHAN G.C., SNELL S.A., 2000, Measurement Error in Research on Human Resources Decisions and Firm Performance: How Much Error is There and How Does it Influence Effect Size Estimates?, "Personnel Psychology", 53, s. 803-834.
  18. HAMBRICKD., MASON P., 1984, Upper Echelons: The Organization as a Reflection of Its Top Managers, "Academy of Management Review", 9, s. 192-206.
  19. HITT M.A., REED T.S., 20QO, Entrepreneurship in New Competitive 'Landscape, [w:] Entrepreneurship as Strategy: Competing on the Entrepreneurial Edge, praca zbiorowa pod red. G.A. MEYER i KA. HEPPARD, Thousand Oaks, Sage, s. 23-45.
  20. HITT M.A., IRELAND R.D., HOSKISSON R.E., 2005, Strategic Management: Competitiveness and Globalization, Cincinnati, South - Western Publishing. [22] HULTMAN K., GELLERMAN B., 2002, Balancing Individual and Organizational Values. Walking the Tightrope to Success, San Francisco, Jossey-Bass. [23] IRELAND D.R., HITT M.A., CAMP S.M., SEXTON D.L., 2001, Integrating Entrepreneurship and Strategic Management Actions to Create Firm Wealth, "Academy of Management Executive", 15(1), s. 49-63. [24] IRELAND R.D., HITT MA., SIRMON D.G., 2003, A Model of Strategic Entrepreneurship: The Construct and Its Dimensions, "Journal of Management", 29, s. 963-989. [25] KATILAR., 2002, New Product Search Over Time: Past Ideas in Their Prime?, "Academy of Management Journal", 45, s. 995-1010.
  21. LEVIN AY., VOLBERDA H.W., 1999, Prolegomena on Coevolution: A Framework for Research on Strategy and New Organizational Forms, "Organization Science", 10, s. 519-535.
  22. LOW M.B., 2001, The Adolescence of Entrepreneurship Research: Specification of Purpose, "Entrepreneurship Theory & Practice", 25, s. 17-25.
  23. McGRATH R.G., MacMILLAN I., 2000, The Entrepreneurial Mindset, Boston, Harvard Business School Press.
  24. MORRIS M.H., PAUL G.W., 1987, The Relationship Between Entrepreneurship and Marketing in Established Firms, "Journal of Business Venturing", 2, s. 247-259. [30] PODSAKOFF P.M., MacKENZIE S.B., LEE J.Y., POD-SAKOFF N.P., 2003, Common Method Biases in Behavioral Research: A Critical Review of Literature and Recommended Remedies, "Journal of Applied Psychology", 88, s. 879-903.
  25. POWELL T.C., 1996, How Much Does Industry Matter? An Alternative Empirical Test, "Strategic Management Journal", 17, s. 323-334.
  26. RIVKIN J-, SIGGELKOW N., 2003, Balancing Search and Stability: Interdependencies Among Elements of Organizational Design, "Management Science", 49, s. 290-311.
  27. SCHEIN E.H., 1985, Organizational Culture and Leadership, San Francisco, Jossey-Bass Publishers.
  28. SHANE S., VENKATARAMAN S., 2000, The Promise of Entrepreneurship As a Field of Research, "Academy of Management Review", 25, s. 217-226.
  29. SHARMA P., CHRISMAN J.Y., 1999, Toward a Reconciliation of the Definitional Issues in the Field of Corporate Entrepreneurship, "Entrepreneurship Theory & Practice", 23(3), s. 11-27.
  30. SRIVASTAVA A., LEE H., 2005, Predicting Order of New Product Moves: The Role of Top Management in Corporate Entrepreneurship, "Journal of Business Venturing", 20, s. 459-481.
  31. TALAULICAR T, GRUNDEI J., WERDER A., 2005, Strategic Decision Making in Start-ups: The Effect of Top Management Team Organization on Processes on Speed and Comprehensiveness, "Journal of Business Venturing", 20, s. 519-541.
  32. WIKLUND J., 1999, The Sustainability of Entrepreneurial Orientation - Performance Relationship, "Entrepreneur-ship Theory & Practice", 24, s. 37-48.
  33. ZAHRA S.A., JENNINGS D., KURATKO D., 1999, The Antecedents and Consequences of Firm Level Entrepreneur-ship: The State of the Field, "Entrepreneurship Theory & Practice", 24, s. 45-65.
  34. ZAHRA S.A., 2005, Corporate Entrepreneurship, [w:] The Blackwell Encyclopedia of Management, vol. Ill, Entrepreneurship (2wyd.), praca zbiorowa pod red. MA. HITTA i R.D. IRELANDA, Maiden/ Oxford/Carlton, Blackwell Publishing, s. 42-45.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu