BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Martin Marek
Tytuł
Relacje małych firm technologicznych (MFT) z innymi przedsiębiorstwami
Źródło
Przegląd Organizacji, 2005, nr 10, s. 24-26
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo technologiczne, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Współpraca przedsiębiorstw
Technology-based firms, Small business, Enterprises cooperation
Abstrakt
Zwrócono uwagę, że jednym ze sposobów przezwyciężenia wewnętrznych ograniczeń rozwoju, w tym ograniczeń związanych z niedostatkiem wewnętrznych zasobów małych firm technologicznych (MFT), w ramach szerzej rozumianych strategicznych uwarunkowań rozwoju MFT, jest nawiązywanie współpracy i budowanie powiązań z innymi, w szczególności większymi podmiotami gospodarczymi. Przedstawiono formy powiązań MFT z innymi przedsiębiorstwami. Omówiono wyniki badań empirycznych MFT działających w regionie łódzkim dotyczących skali i zakresu współpracy tych firm z innymi przedsiębiorstwami, w tym z dużymi podmiotami gospodarczymi.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. COSH, A. HUGHES, Acquisition Activity in Small Business Sector, [w:] A. HUGHES, D.J. STOREY (ed.), Finance and the Small Firm, Routledge, London 1994, s. 284-315.
  2. R. DONCKLES, J.P. SEGERS, New Technology Based Firms and Creation of Regional Growth Potential, "Small Business Economics", vol. 2, 1990, s. 33-44.
  3. O. GRANSTRAND, S. SJOLANDER, The Acquisition of Technology and Small Firm by Large Firms, "Journal of Economic Behavior and Organization", vol. 13, 1990, s. 367-386.
  4. M. MARTIN, Strategiczne uwarunkowania rozwoju małych firm technologicznych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 2, 2005.
  5. M. NIEDERKOFLER, The Evolution of Strategic Alliances: Opportunities for Managerial Influence, "Journal of Business Venturing", vol. 6, 1991, s. 237-257.
  6. R. ROTHWELL, SMFs, Inter-firm Relationships and Technological Change, "Entrepreneurship & Regional Development", vol. 1, 1989, s. 279.
  7. J.P. SEGERS, Strategie Partnering Between New Technology Based Firms and Large Established Firms in the Biotechnology and Microelectronics Industries in Belgium, "Small Business Economics", vol. 5, 1993, s. 271-281.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu