- Autor
- Lemanowicz Marzena
- Tytuł
- Pozycja konkurencyjna producentów rolnych zorganizowanych w grupy marketingowe
Competitive Position of Polish Farmers Organized in Agricultural Marketing Groups - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 505-510, tab., bibliogr. 3 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
- Słowa kluczowe
- Organizacje producenckie, Produkcja rolna, Strategia konkurencji
Producer organisations, Agricultural production, Competition strategy - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autorka omawiając czynniki warunkujące poprawę pozycji konkurencyjnej zorganizowanych grup producentów rolnych, przedstawiła badania empiryczne przeprowadzone w 62 grupach producentów rolnych, działających na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. Badane grupy reprezentowały różne kierunki produkcji: owoce-warzywa, zboża, trzoda chlewna, mleko, drób. Autorka zdiagnozowała zmiany, jakie wystąpiły w gospodarstwach po przystąpieniu do grupy, powodujące poprawę ich konkurencyjności, korzyści, jakie osiągnęli rolnicy z przynależności do grup, a także czynniki, które w opinii liderów warunkują dobrą pozycję rynkową grupy.
The article shows selected results of the research which have been carried out in producers groups in Poland. Some factors are presented which in the opinion of the leaders improved the competitive position of these groups. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Abell D.F., Hammond J.S., Strategic Market Planning, Englewood Cliffs, New York 1979.
- Mantura W., Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w zmiennym otoczeniu, [w:] Skawińska E. (red.), Problemy wdrażania strategii rozwoju woj. wielkopolskiego, Wyd. РТЕ, Poznań 2002.
- Obłój K., Strategia sukcesu firmy, Wyd. PWE, Warszawa 1993.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol