BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lemanowicz Marzena
Tytuł
Pozycja konkurencyjna producentów rolnych zorganizowanych w grupy marketingowe
Competitive Position of Polish Farmers Organized in Agricultural Marketing Groups
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 505-510, tab., bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Produkcja rolna, Organizacje producenckie, Strategia konkurencji
Agricultural production, Producer organisations, Competition strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka omawiając czynniki warunkujące poprawę pozycji konkurencyjnej zorganizowanych grup producentów rolnych, przedstawiła badania empiryczne przeprowadzone w 62 grupach producentów rolnych, działających na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. Badane grupy reprezentowały różne kierunki produkcji: owoce-warzywa, zboża, trzoda chlewna, mleko, drób. Autorka zdiagnozowała zmiany, jakie wystąpiły w gospodarstwach po przystąpieniu do grupy, powodujące poprawę ich konkurencyjności, korzyści, jakie osiągnęli rolnicy z przynależności do grup, a także czynniki, które w opinii liderów warunkują dobrą pozycję rynkową grupy.

The article shows selected results of the research which have been carried out in producers groups in Poland. Some factors are presented which in the opinion of the leaders improved the competitive position of these groups. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abell D.F., Hammond J.S., Strategic Market Planning, Englewood Cliffs, New York 1979.
  2. Mantura W., Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w zmiennym otoczeniu, [w:] Skawińska E. (red.), Problemy wdrażania strategii rozwoju woj. wielkopolskiego, Wyd. РТЕ, Poznań 2002.
  3. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, Wyd. PWE, Warszawa 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu