- Autor
- Doktór Kazimierz
- Tytuł
- Dylematy społecznej odpowiedzialności organizacji gospodarczych
- Źródło
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2005, nr 6, s. 31-46, bibliogr. 20 poz.
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa, Marketing społeczny, Zarządzanie zasobami ludzkimi
Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics, Company image, Social marketing, Human Resources Management (HRM) - Abstrakt
- Głównym dylematem społecznej odpowiedzialności organizacji gospodarczych jest wybór miŠdzy strategią zorientowaną na maksymalizacjŠ zysku a orientacją na świadczenia dla dobra interesariuszy i środowiska społecznego w otoczeniu. Badacze zajmują się typologią podmiotów społecznej reaktywności i odpowiedzialności oraz etyki. Istotne są sposoby wdražania do firm zasad etycznej i społecznej odpowiedzialności w ramach strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ansoff H. I. (1985), Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
- Carrol A.B., Three A. (1979), Dimensional Model of Corporate Social Responsibility, "Academy of Manegement Review", No. 4.
- Doktór K. (2005), Zarządzanie organizacjami pozarządowymi, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 5.
- Friedman M. (1993), Kapitalizm i wolność, Centrum im. A. Smitha i "Rzeczpospolita", Warszawa.
- Granovetter M. (1985), Economic Action and Social Strukture. The Problems of Embeddedness, "American Journal of Sociology", No. 91.
- Gruszecki T. (2002), Współczesna teoria przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Grzybowski M. (2004), Firma odpowiedzialna społecznie. Filozofia przedsiębiorstwa XXI wieku [w:] Społeczna rola marketingu, Fundacja Innowacja, Warszawa.
- Hayek F.A. (1987), Konstytucja wolności, Wrocław.
- Hofstede G. (2000), Kultury i organizacje, Warszawa.
- Klimczak B. (1996), Etyka gospodarcza, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Lichtarski J. red., (2003), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red., Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
- Malinowski B. (1958), Szkice z teorii kultury, Książka i Wiedza, Warszawa.
- March J., Simon H. (1964), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
- Persons T., Smelser N. (1965), Economy and Society, New York.
- Pietrzkiewicz T. (1997), Systemy wartości i kodeksy etyczne w gospodarce, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa.
- Rybak M. (2004), Etyka menedżera -społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wyd.Naukowe PWN, Warszawa.
- Sikorski C. (2005), Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, Wyd. C.H. BECK, Warszawa.
- Stoner J., Freeman E., Gilbert D. (1998), Kierowanie, PWE, Warszawa.
- Walczak-Duraj D. (2002), Ład etyczny w gospodarce rynkowej - doświadczenia polskiej transformacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Zwoliński A. (2004), Etyka życia gospodarczego [w:] S. Szlachta, red., "Słownik Społeczny". Wydawnictwo Wam., Kraków.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-0874
- Język
- pol