BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Daszkiewicz Magdalena
Tytuł
Planowanie i organizacja działań public relations w przedsiębiorstwach (w świetle badań ankietowych)
Planning and Organizing Corporate Public Relations (On the Basis of the Questionnaire Research)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 95-109
Słowa kluczowe
Public relations, Marketing, Komunikowanie marketingowe, Relacje przedsiębiorstwo-konsument
Public relations, Marketing, Marketing communication, Enterprise-customer relationship
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jednym z narzędzi komunikacji marketingowej jest public relations i tak jak pozostałe narzędzia wymaga badań w celu pomiaru ich efektów. Ze względu na pośredni wpływ na wynik finansowy przedsiębiorstwa, PR jest trudne do oceny. Celem artykułu było rozpoznanie i ocena działań w zakresie planowania i organizacji public relations w przedsiębiorstwach. Rozważania teoretyczne uzupełnia analiza wyników badań ankietowych przeprowadzonych na rynku polskim. Autorka uważa że marka nie jest kategorią obiektywną, funkcjonuje w przestrzeni ludzkich umysłów, gdzie mogą być przypisane jej wielorakie znaczenia.

The article discusses problems of planning and organizing corporate public relations. The author made an attempt to analyze the situation in the field of public relations activities on the Polish market. The empirical illustration of the discussed problems comes from the results of the questionnaire research. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltex, Warszawa 1998.
  2. Coletti D., How to measure PR`s contribution to corporate objectives, http://www.instituteforp.com/meastree/measure_pr_contribution09.html.
  3. Gruning J.E., Hunt T., Managing Public Relations, Holt, Rinehart and Winston, New York 1986.
  4. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner I S-ka, Warszawa 1994.
  5. Rozwadowska B., Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Waszawa 2002.
  6. Seitel F.P., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  7. The Report of Commission on Public Relations Education, „Institute for Public Relation”, październik 1999.
  8. Wójcik K., Public relations od A do Z. Analiza sytuacji wyjściowej, planowanie działalność, Placet, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu