BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Surówka-Marszałek Danuta (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Strategia zaopatrzenia w łańcuchach dostaw na rynkach przemysłowych
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2006, nr 1, s. 9-14
Słowa kluczowe
Łańcuch dostaw, Strategia logistyczna, Strategia zakupów, Kontrakty handlowe, Zakup, Zaopatrzenie materiałowe, Gospodarka materiałowa
Supply chain, Logistic strategies, Purchasing strategy, Trade contracts, Purchasing, Material supply, Material economy
Abstrakt
W artykule zobrazowano etapy przejścia od modelu biznesu opartego na wymianie transakcyjnej do koncepcji zarządzania relacjami w układzie kupujący - sprzedający. Celem przedstawionych rozważań jest ukazanie, na ile zarządzanie wartością na rynkach B2B stanowi rezultat zróżnicowanych strategii zakupu stosowanych przez firmy. Dlatego też odniesiono się tutaj do teorii kontraktów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J.C. Anderson, J.A. Narus, Business Market Management s. 111-126.
  2. R S. Atiyah, An Introduction to the Law of Contract. Oxford University Press, New York 1995.
  3. M. Bensaou, E. Anderson, Buyer - Supplier Relations in Industrial Markets: When Do Buyers Risk Making Idiosyncratic Investments? „Organization Science" 1999, nr 10, s. 460-481.
  4. K. Chatterjee, G.L. Lilien, Game Theory in Marketing Science: Uses and Limitations. „International Journal of Research in Marketing" 1986, nr 3, s. 79-93.
  5. P. Drucker, The New Productivity Challenge. „Harvard Business Review" 1991, November-December, s. 69-79.
  6. M. Ehret, Managing the Trade-off between Relationships and Value Networks. Towards a Value-Based Approach of Customer Relationship Management in Business-to-Business Markets. „Industrial Marketing Management" 2004, nr 33, s. 466-467.
  7. J. Ganesh, T.R. Madanmohan, PD. Jose, S. Seshadri, Adaptive Strategies of Firms in High Velocity Environments: The Case ofB2D Electronic Marketplaces. „Journal of Global Information Management" 2004, nr 12, (l),s. 41-59.
  8. C. Homburg, J.E Workman, 0. Jensen, A Configurational Perspective on Key Account Management. „Journal of Marketing" 2002, nr 68 (April), s. 38-60.
  9. M. Jin, S.D. Wu, Modeling Capacity Reservation in High Tech Manufacturing. Department of Industrial and Systems Engineering. E C. Rossin College of Engineering, Lehigh University Working Paper, 2001.
  10. R.S. Kapłan, R. Cooper, Zarządzanie kosztami i efektywnością. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 227-250.
  11. J. Magretta, What Management Is. How It Works and Why It's Everyone's Business. The Free Press, New York 2002.
  12. R.M. Morgan, S.D. Hunt, The Commitment - Trust Theory of Relationship Marketing. „Journal of Marketing" 1994, nr 58, s. 20-38.
  13. M. Nordberg, A.J. Cambell, A. Verbeke, Can Market-Based Contracts Substitute for Alliances iHigh Technology Markets? „Journal of International Business Studies" 1996, nr 27, s. 963-979.
  14. T. Ritter, I. Wilkinson, W.J. Johnston, Managing in Complex Business Networks. „Industrial Marketing Management" 2004, nr 33, s. 175-183.
  15. S. Seshadri, R. Mishra, Relationship Marketing and Contract Theory s. 517.
  16. O.E. Williamson, Economic Organization: Firms, Markets and Policy Control. New York University Press, New York 1986.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu