BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niemczyk Jerzy
Tytuł
Przewaga konkurencyjna małych przedsiębiorstw działających w nieformalnych klastrach
A Competitive Advantage of Small Enterprises Operating in Informal Clusters
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (2), 2004, nr 1020, s. 51-61, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem - wybrane zagadnienia przedsiębiorczości
Słowa kluczowe
Koncepcja klastrów, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Materiały budowlane
Cluster conception, Small business, Competitive advantage, Building materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono możliwości i ograniczenia tworzenia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa działające w klastrach. Klaster to przestrzenna koncepcja przedsiębiorstwa, instytucji i organizacji związanych rozbudowaną siecią powiązań o formalnym jak i nieformalnym charakterze i opartych na wspólnej trajektorii rozwoju. Analiza klastra została oparta na przykładzie nieformalnego skupienia przedsiębiorstw działających w sektorze kamienia naturalnego zlokalizowanego w rejonie Piławy Górnej.

The paper presents some possibilities and constraints of creating competitive advantage process by small enterprises, which work in clusters, particularly in informal clusters. The paper shows the results of the literature research and is illustrated by practical examples. The author analyzes the informal cluster which operates in the stonework sector in Piława Górna.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brodzicki T., Szultka S., Koncepcja klastrów a konkurencyjność przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie" 2002 nr 4, s. 45-59.
  2. Godziszewski B., Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2001.
  3. Kordel P., Zaufanie a proces tworzenia strategii przedsiębiorstwa, "Organizacja i Kierowanie" 2002 nr 2.
  4. Obiój K., Dominująca logika działania jako strategia firmy: studium polskich przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie" 2002 nr 4.
  5. Oblój K., Logika przewagi konkurencyjnej, "Przegląd Organizacji" 2000 nr 9, s. 3-6.
  6. Porter M., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  7. Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  8. www.klastry.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu