BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbaniak Maciej
Tytuł
Znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w doskonaleniu działań organizacji
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 6, s. 11-19
Słowa kluczowe
Doskonalenie organizacji, Wizerunek przedsiębiorstwa, Zarządzanie biznesem, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Organisation improving, Company image, Business management, Company development strategy, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Systemowe podejście w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, [2] Podstawowe zasady standardu ISO 26000. Zawiera tabele: [1] Płaszczyzna ekonomiczna działań z zakresu społecznej odpowiedzalności biznesu, [2] Płaszczyzna środowiskowa działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, [3] Płaszczyzna społeczna działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, [1a] Działania podejmowane przez badane przedsiębiorstwa z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (wyniki badań z 2007 r. porównanie pomiędzy segmentami w zależności od sektora, zasięgu działania przedsiębiorstwa; w odsetkach wskazań), [2a] Działania podejmowane przez badane przedsiębiorstwa z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu otoczeniem (wyniki badań z 2007 r. porównanie pomiędzy segmentami w zależności od liczby pracowników oraz od pochodzenia kapitału; w odsetkach wskazań), [3a] Działania podejmowane przez badane przedsiębiorstwa z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (wyniki badań z 2007 r. porównanie pomiędzy segmentami w zależności od posiadania certyfikatu ISO 9001, ISO 14001, PN-N/OHSAS 18001 oraz od obsługiwanego rynku; w odsetkach wskazań)
Abstrakt
Artykułna temat społecznej odpowiedzialności biznesu w doskonaleniu działań organizacji. Przedstawiono działania towarzyszące wdrażaniu koncpecji społecznej odpowiedzialności biznesu. Określono standardy zarządzania zawarte w kodeksach postępowania. Zaprezentowano wyniki badań autora.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Bowers, Making Social Responsibility the Standard Quality Progres, No. 4 April, 2006, pp. 35.
  2. Corporate Responsibility: Strategy, management and value - How PwC can help, PriceWaterhouseCoopers, 2005 (www.pwc.com) - za: PwC Says Trends Will Drive Suistanable Development, Quality Progress, June, 2006, p. 14.
  3. Dobre praktyki w spółkach publicznych (http://www.gpw.com.pl/).
  4. Sustainability Reporting Guidelines, Global Reporting Initiative, Interim Secretariat, Boston, 2002.
  5. K. Webb, The ISO 26000 Social Responsibility Guidance Standard - Progress So Far, Working Paper, Ecole de sciences de la gestion, Universite du Quebec a Montreal, No. 9, 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu